۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۷

سرورهای آپاچی هدف حملات هكرها

ایتنا- هكرهای چینی برای سوء استفاده از آسیب پذیری های شناخته شده در Apache Struts از یك ابزار خودكار استفاده می كنند و بدین طریق یك راه نفوذ مخفی بر روی سرورهایی كه میزبان برنامه های كاربردی توسعه داده شده با این چارچوب كاری هستند، نصب می نمایند.
سرورهای آپاچی هدف حملات هكرها


هكرهای چینی برای سوء استفاده از آسیب پذیری های شناخته شده در Apache Struts از یك ابزار خودكار استفاده می كنند و بدین طریق یك راه نفوذ مخفی بر روی سرورهایی كه میزبان برنامه های كاربردی توسعه داده شده با این چارچوب كاری هستند، نصب می نمایند. 

Apache Struts یك چارچوب كاری منبع باز معروف برای ارتقاء برنامه های كاربردی وب مبتنی بر جاوا می باشد كه توسط موسسع Apache Software Foundation نگهداری می شود. 

به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، امسال، چندین به روز رسانی امنیتی برای Struts منتشر شد. در این به روز رسانی ها آسیب پذیری های بسیار مهمی برطرف شده اند كه می توانند مهاجمان را قادر سازند تا از راه دور دستورات دلخواه را بر روی سرورهای وب در حال اجرای برنامه های كاربردی ساخته شده با چارچوب كاری Apache Struts اجرا نمایند. 

با توجه به یافته های محققان شركت امنیتی ترند میكرو، در حال حاضر هكرها به طور فعال از این رخنه ها سوء استفاده می نمایند. 

ابزارهای سوء استفاده كننده از آسیب پذیری های S۲-۰۱۶،S۲-۰۱۳ ، S۲-۰۰۹ وS۲-۰۰۵ درStruts سوء استفاده می كنند. (CVE-۲۰۱۳-۲۲۵۱) S۲-۰۱۶ در روز ۱۶ جولای در Struts نسخه ۲.۳.۱۵.۱ اصلاح شده است،(CVE-۲۰۱۳-۱۹۶۶)S۲-۰۱۳ در روز ۲۲ می در Struts اصلاح شده است، (CVE-۲۰۱۱-۳۹۲۳)S۲-۰۰۹ در روز ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ در Struts اصلاح شده است و (CVE-۲۰۱۰-۱۸۷۰)S۲-۰۰۵در ۱۶ اگوست ۲۰۱۰ در Struts اصلاح شده است. 

حملاتی بر علیه اهداف آسیایی با استفاده از این ابزار هك خاص مشاهده شده است كه نشان می دهد این رخنه های Struts به طور فعال توسط فاكتورهای تهدید بالقوه مورد سوء استفاده قرار می گیرند. 

هنگامی كه هكرها با استفاده از ابزار حمله Struts به سرور مبتنی بر ویندوز یا مبتنی بر لینوكس نفوذ می كند، آن ها می توانند به منظور استخراج اطلاعات سیستم عامل سرور، ساختار دایركتوری، كاربران فعال و پیكربندی شبكه دستورات از پیش تنظیم شده را اجرا نمایند. 

هم چنین این ابزار به مهاجمان اجازه می دهد تا یك راه نفوذ مخفی عمل می كند را نصب نمایند تا بتوانند دسترسی دائم به سرورها را بدست آورند و بدیت ترتیب دستورات دیگری را اجرا نمایند. 

به كاربران اكیدا توصیه می شود تا Apache Struts را به آخرین نسخه به روز رسانی كنند.
کد مطلب: 27143
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام