۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱

وجود ویروس‌­­ مؤثرترین عامل کندی رایانه‌

ایتنا- از بازکردن ایمیل‌های ناشناس و مهم‌تر از آن، بازکردن پیوست ایمیل‌های ناشناس جدا خودداری کنید چرا که می‌توانند عامل مهمی برای انتقال ویروس باشند.
وجود ویروس‌­­ مؤثرترین عامل کندی رایانه‌


یک کارشناس فناوری اطلاعات در خراسان مؤثرترین عامل کند شدن رایانه‌ها را وجود ویروس­­ه رایانه‌یی می‌داند.



به گزارش ایتنا از ایسنا، نجمه مرشدلو گفت: یکی از مشکلات مهمی که استفاده کننده های رایانه با آن مواجه هستند، وجود ویروس‌های جدید کا­مپیوتری بوده که علت کند شدن سرعت رایانه‌ها وجود همین ویروس‌هاست.


مرشدلو افزود: دوری کردن از ویروس کار سختی است ولی راحت‌تر از این است که سیستم خود را تعمیر کنیم و هزینه‌ای جدید به وجود بیاوریم.


وی با اشاره به اینکه آنتی‌ویروس‌ها محافظان سیستم‌های ما هستند، بیان کرد: آنتی‌ویروس‌ها کنترل سیستم را در دست گرفته و در برابر تهدیدهای ویروس‌ها طراحی می‌شوند و اجرای بیش از دو آنتی ویروس سرعت رایانه را بسیار پایین آورده و بسیاری از مواقع منجر به از کارآفتادگی آن می شود.


این کارشناس در خصوص جلوتر بودن همیشگی ویروس‌ها از آنتی‌ویروس‌ها، گفت: ویروس‌ها همیشه جلوتر از آنتی‌ویروس‌ها هستند، ولی بیشتر آنتی‌ویروس‌ها در صورت ظهور یک ویروس جدید قادر خواهند بود که به سرعت آن را شناسایی کنند و سیستم شما را از وجود این ویروس پاک محافظت کند.


مرشدلو با اشاره به اینکه پیوست‌های یک ایمیل ناشناس را باز نکرده و برروی لینک‌های موجود در آن کلیک نکنید، بیان کرد: نویسنده‌های ویروس تمایل به فریب کاربران برای کلیک برروی لینک‌هایی دارند و این اختلالی در انجام کار و سرعت می شود.


این کارشناس فناوری اطلاعات در خصوص اینکه ویروس‌های رایانه‌یی باعث کند شدن سرعت اینترنت شده یادآورشد: کاربر در استفاده اینترنت نیاز به سرعت بالایی دارد که باید از آنتی ویروس‌های قوی استفاده کرد و حداقل هفته‌ای یک بار سیستم اسکن و پاک شود.
کد مطلب: 27122
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام