۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰

کسب و کارهای کوچک، هدف مطلوب هکرها

ایتنا - در چنین شرایطی که هر روزه با انواع مختلف حملات تخریبی و نفوذی در فضای اینترنت روبرو هستیم، قوانین فعلی و دستورالعمل‌های دولتی عامل بازدارنده معناداری برای مقابله با جرائم سایبری به شمار نمی‌روند.


وابستگی شدید کسب و کارهای کوچک به منظور صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های عملیاتی و سازمانی به اینترنت سبب شده است تا این کسب و کارها، هدف حمله مناسبی برای مهاجمان قرار گرفته و در مقابل آنها آسیب پذیر باشند.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، محققان امنیتی به کسب و کارهای کوچک هشدار داده‌اند که وابستگی به اینترنت در کنار قابلیت‌های امنیتی و دفاعی ضعیف این کسب و کارها در برابر حملات هکرها، باعث شده است تا این شرکت‌ها به هدفی جذاب و دست یافتنی برای نفوذگران اینترنتی تبدیل شوند.

این در حالیست که اکثر کسب و کارهای کوچک به کارت‌های اعتباری به عنوان بخشی از فعالیت‌های تجاری خود تکیه کرده و تلاشی برای برداشتن گام‌های منطقی در حفظ اطلاعات معاملات خود و ذخیره‌سازی منابع مالی خود نمی‌کنند.
به همین دلیل اگرچه حمله سایبری به کسب و کارهای کوچک در مقایسه با حمله به کسب و کارهای بزرگ‌تر نتیجه چندانی برای هکر‌ها و مجرمان سایبری در پی نخواهد داشت، اما به خاطر ضعف امنیتی این شرکت‌ها موفقیت بیشتری نصیب آنها می‌شود.

این در حالیست که به تازگی این شرکت‌ها با هدف کاهش هزینه‌های سازمانی خود به فکر مهاجرت به فناوری ابری و ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های خود در این فضا افتاده‌اند، در حالی که هنوز ملاحظات امنیتی در این خصوص را رعایت نکرده و از عواقب این بی‌توجهی اطلاعی ندارند.

اما در چنین شرایطی که هر روزه با انواع مختلف حملات تخریبی و نفوذی در فضای اینترنت روبرو هستیم، قوانین فعلی و دستورالعمل‌های دولتی عامل بازدارنده معناداری برای مقابله با جرائم سایبری به شمار نمی‌روند.
از این رو به این شرکت‌ها توصیه می‌کنیم منتظر قوانین دولتی در این حوزه نبوده و در دفاع از اطلاعات و محفوظات، متکی به خود باشند.

 
کد مطلب: 27104
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام