۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۴

سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند اپل را پشت‌سر گذاشت

ایتنا- سامسونگ، موفق شده سهم یک سوم گوشی‌های فروخته شده در بازار جهانی را از آن خود کند و این یعنی رقمی بالاتر از اپل.
سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند اپل را پشت‌سر گذاشت



سامسونگ حاکمیت خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را گسترده‌تر کرد و توانست طی فصل دوم امسال تقریبا یک‌سوم گوشی‌های هوشمند عرضه شده در جهان را تولید کند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی فصل دوم سال جاری میلادی در شرایط مناسبی به‌سر می‌برد؛ اما در همین دوره زمانی آیفون اپل نسبت به گوشی‌های هوشمند تولید شده در شرکت کره‌ای سامسونگ و دیگر شرکت‌های آسیایی از عرصه رقابت جا ماند.

مرکز تحقیقاتی IDC در مطالعه جدید خود اعلام کرد که طی سه ماه بین آپریل تا ژوئن ۲۰۱۳ سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با کاهشی قابل ملاحظه به ۱۳.۱ درصد رسید. یک بررسی مجزا که توسط مرکز Strategy Analytics انجام شده بود هم نشان داد که سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تنها ۱۳.۶ درصد است. در این گزارش اعلام شد که از سال ۲۰۱۰ تا کنون این کمترین سهم اپل در بازار جهانی تلفن‌همراه بوده است.

در مقابل شرکت سامسونگ حاکمیت خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را گسترده‌تر کرد و توانست طی فصل دوم امسال تقریبا یک‌سوم گوشی‌های هوشمند عرضه شده در جهان را تولید کند. در کنار این شرکت بزرگ ال‌جی، لنوو و ZTE هم طی دوره زمانی یاد شده موفق به افزایش سهم خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شدند.

"نیل ماوستون"(Neil Mawston) مدیر مرکز Strategy Analytics توضیح داد که اپل در هر دو بخش گوشی‌های هوشمند پیشرفته و گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت با مشکل مواجه شده است و طی ماه‌های گذشته بازار خود را به سیستم‌عامل رایگان اندروید واگذار کرده است.

او در این خصوص توضیح داد: «اپل در معرض خطر جدید قرار داد که بازار جهانی خود را به گوشی‌های سه اینچی اندرویدی ارزان و گوشی‌های هوشمند ۵ اینچی اندرویدی پیشرفته و گران واگذار کند».

به گفته ماوستون، سامسونگ در فصل دوم امسال توانست با افزایش ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی کند. این در حالی بود که عرضه گوشی‌های ساخته شده در شرکت اپل در همین دوره زمانی سه ماهه رشد ۲۰ درصدی داشت.
کد مطلب: 26954
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام