۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹

توسعه مکانهای دارای اینترنت بی سیم رایگان از 2 هزار به 12 هزار در کره جنوبی

ایتنا- این چشم‌بادامی‌های کره جنوبی بالاترین سرعت را که از آن خود کرده‌اند،‌ در تلاش هستند اینترنت راسگان پرسرعت را در مکان‌های عمومی کشورشان نیز گسترش دهند.
توسعه مکانهای دارای اینترنت بی سیم رایگان از 2 هزار به 12 هزار در کره جنوبی


دولت کره جنوبی با هدف گسترش وای- فای و اینترنت رایگان در مکانهای عمومی قصد دارد ۲ هزار مکان موجود را تا سال ۲۰۱۷ به ۱۲هزار مکان توسعه دهد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، در حال حاضر ۲ هزار مکان و مرکز تعریف شده شبکه وای- فای داشته وقرار است با هدف دسترسی بهتر و آسان تر به اینترنت پر سرعت (برای شهروندانی که ابزار همراه و پرتابل استفاده می کنند)، این تعداد تا سال ۲۰۱۷ به ۱۲ هزار مکان و مرکز افزایش پیدا کند.

آژانس خبری یونهاپ به نقل از وزیر علم، آی سی تی و برنامه ریزی برای آینده نوشت: در حال حاضر ۲ هزار مکان عمومی شامل، پایانه اتوبوس رانی و بیمارستان ها وای- فای رایگان دارند که تا سال ۲۰۱۷ در برنامه توسعه این مراکز به ۱۲ هزار خواهد رسید.

اما در مورد مکانیسم شبکه عمومی وای - فای این وزارت خانه تاکید کرد: سیستم ورود به شبکه های وای- فای تعریف شده توسط سه شرکت مخابراتی کره جنوبی تعریف شده و هر یک ساعت کاربران باید مجددا لاگین کنند تا کاربر در صف انتظار، معطل نگردد.

سایر کشورها نیز با ایجاد تمهیدات مشابه، شبکه های رایگان وای- فای خود را افزایش داده اند و به عنوان مثال، تایوان ۴۴۰۰ مکان تعریف شده برای دسترسی به وای - فای در اختیار توریستها (در مکانهای توریستی) و شهروندان خود قرار داده است.

تایلند نیز سال گذشته با انجام پروژه ۳۰ میلیون دلاری شبکه های رایگان وای- فای را در مکانهای توریستی خود توسعه داد.

وای-فای (به انگلیسی: Wi-Fi)‏، نام تجاری است که توسط «اتحادیه وای فای (Wi-Fi Alliance)» ثبت شده و علامتی است که این اتحادیه به محصولاتی که مورد تایید این اتحادیه جهت کار در شبکه محلی بی‌سیم تحت استاندارد IEEE۸۰۲٫۱۱ میباشد اعطا میکند. 

با فن آوری اتحادیه «وای فای» ارتباطی با قدرتی بیشتر از Bluetooth ایجاد میشود. ارتباط Wi-Fi بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی سیم تاکید می‌کند و همین امر باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده‌است با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در مسافرت، هواپیما و یا هتل می‌توان از طریق Laptop به اینترنت متصل شد. 

Wi-Fi که همان استاندارد IEEE۸۰۲٫۱۱ است در مدل‌های ۸۰۲٫۱۱g و ۸۰۲٫۱۱b مورد استفاده قرار می‌گیرد و استاندارد اصلی آن IEEE۸۰۲٫۱۱b است. در این مدل حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۱۱Mbps است و از فرکانس رادیویی ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌کند. 

برای سرعت بخشیدن به این استاندارد مدل دیگری نیز به نام ۸۰۲٫۱۱n ایجاد شده که سرعت انتقال را حداقل تا ۲۰۰Mbps افزایش می‌دهد. افزایش سرعت در ۸۰۲٫۱۱n به دلیل استفاده از سیستم‌های چند آنتنه (MIMO)، استفاده هم زمان از دو محدوده فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز، و برخی تکنیک‌های خاص در دسترسی محیط (Medium Access-MAC) است. برد وای-فای در حدود ۲۰ متر است.

امروزه شخص برای استفاده از این توع ارتباط بیشتر با موبایل وتبلت های خود که دارای این نوع خدمات است استفاده می کنند.
کد مطلب: 26808
نام شما
آدرس ايميل شما


Farhad
feedback
خدا شانس بده :(
امید
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما هم داریم. 128kbp در منزل.فقط برای دانلود کتاب از سایت مرجع پیوند ها!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام