۶
۰
plusresetminus
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹

آیا مقصر کندی اینترنت شرکت زیرساخت است؟

ایتنا - مردم انتظار دارند سرعت اینترنت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت فعلی برای بازکردن یک صفحه عادی هم کند است.
آیا مقصر کندی اینترنت شرکت زیرساخت است؟


این روزها "در باز کردن صفحات خارجی با کندی سرعت اینترنت مواجه هستیم" این جمله را یکی از کاربران می‌گوید که یک شرکت کوچک اینترنتی داشته و از سایر شرکت‌های بزرگ اینترنتی خدمات دریافت می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مردم انتظار دارند سرعت اینترنت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت فعلی برای بازکردن یک صفحه عادی هم کند است و ما امیدواریم در سه ماهه اول سال آتی شاهد تغییرات جدی در این زمینه باشیم؛ اینها بخشی از اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی است که ابتدای امسال مطرح کرده بود.

حالا در اواسط تیرماه هستیم و علاوه بر اینکه هنوز تغییر چشم‌گیری در وضعیت اینترنت کشور مشاهده نشده و حتی صحبتی هم در این زمینه صورت نمی‌گیرد، برخی کاربران اینترنتی اظهار می‌کنند که طی هفته گذشته برای استفاده از صفحات سایت‌های خارجی با کندی اینترنت روبرو شدند.
در این رابطه یکی از کاربران به ایسنا گفت زمانی که برای پیگیری علت این موضوع با پشتیبانی شرکت خدمات دهنده اینترنت تماس می‌گیرم با این جواب مواجه می‌شوم که کندی سرعت مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت است.
او در ادامه گفت: این موضوع کار ما به شدت مختل کرده است. سرعت دانلود از سرور‌های خارجی کمتر از حد انتظار بوده و سرعت آپلود هم چندان تعریفی ندارد.

خبرنگار ایسنا هم برای پیگیری علت این موضوع به سراغ تعدادی از شرکت‌ها مانند "شاتل" رفت که خود از مخابرات یا شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند می‌گیرند و به شرکتهای کوچک‌تر هم سرویس می‌دهند که آنها وعده‌ دادند علت این کندی را پیگیری و با خبرنگار ایسنا تماس می‌گیرند که تا لحظه مخابره این خبر تماس برقرار نشد.

همچنین پشتیبانی فنی برخی از این شرکت‌ها مثل "آسیاتک" هم در پاسخ به علت این کندی سرعت اینترنت طی هفته گذشته جواب دادند: این مشکل از طرف مخابرات بوده و هنگامی که از مخابرات در مورد علت می‌پرسیم گاهی اوقات به ما پاسخ می‌دهند که ایراد از دستگاه‌ها و تجهیزات داخلی است و یا دوباره گیت‌وی‌ها دچار مشکل شده‌اند.
گیت‌وی به سیستمی گفته می‌شود که توانایی آن را دارد تا دو شبکه متفاوت را به هم متصل کند که قسمتی از این سیستم در کشور مبدا قرار دارد و قسمت دیگر آن در کشور مقصد واقع شده است.

اما مهدی خدایی - مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - در پاسخ به خبرنگار ایسنا با اعلام اینکه اکنون مشکلی در شبکه اینترنت وجود ندارد تاکید کرد که حدود دو هفته پیش برخی تست‌های فنی لازم برروی فالکون انجام گرفت و در نتیجه آن، قطعی‌هایی هم بروز کرد که البته این موضوع از قبل اعلام شده بود.

در هر حال وجود این کندیها در حالی مشاهده می‌شود که تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت موظف هستند سامانه سنجش سرعت و کیفیت مورد تائید رگولاتوری را در پایگاه اینترنتی خود قرار دهند تا امکان اندازه‌گیری پارامترهای کیفی و کمی سرویس را برای کاربران خود مهیا کنند.

این سامانه باید در نقاط تست شبکه خود اپراتور قرار داشته باشد و در زمان افت کیفی و کمی سرویس، به طور دقیق، بروز اختلال از داخل یا خارج شبکه را مشخص کند.
کد مطلب: 26788
نام شما
آدرس ايميل شما


امین
feedback
سرعت ارتباط با خارج خیلی خیلی کنده تمام وقتم پای اینترنت واسه پیدا کردن اطلاعات هدر میره. اکثر سایت های خارجی باز نمیشن اوناییم که باز میشن خیلی خیلی کندن. خیر سرم مثلا 1 مگابیت دارم از مخابرات. بابا یکی جوابگوی این وضعیت باشه.
feedback
مقصر بابای منه. اوکی؟
خدا لعنت کنه مردم ازار رو. خدایا به حق این ماه مبارک این کسانی رو که میلیونها کاربر ایرانی رو هر روز خون به جگر میکنند مجازات کن. الهی امین.
داریوش
feedback
واقعا سرعت اینترنت به شکل عذاب آوری در اومده و ما که کارمون با اینترنته آسیب بسیار به لحاظ اقتصادی و بیشتر از اون روانی می بینیم. طوری که برای زندگی توی این کشور باید به یه شغل دیگه فکر کنیم. به نظر نمیاد اوضاع تغییری بکنه وقتی هیچ کسی جوابگو نیست و اصل قضیه رو منکر میشن.
عارف
feedback
بابا یکی بیاد رو در رو با من حرف بزنه در مورد اینترنت تا چیزفهمش که آهای مسخره مردم آزار ، واسه چی باید پول جوجه کباب بدم و آبدوخیار تحویلم بدی ؟؟ ....... پول و حقوق این آدمایی که پول این مردم و کاربران رو میگیرن و آشغال تحویلشون میدن به خدا حرومه ........چرا باید ما برای آشغال اینترنت که خیرسرمون پرسرعته این همه هزینه بپردازیم ، آخرش 3ماه اینترنت تحویل میدن ، 4 ماهش قطع و کنده ؟؟ .......... مدیر عزیز ایتنا شما لااقل پیام های کاربرای این سایت رو توی گوش های کر این ... هیچی ندان فرو کن ....... هر روز جنگ اعصاب ، هر روز با هزار سلام و صلوات باید دعا کنیم خدایا امروز اینترنت درست باشه ........ فقط امیدوارم آقای روحانی زیر حرفش نزنه ........

والسلام ..
ارزو به دل مونده یه اینترنت بی دردسر و با کیفیت
feedback
Germany
مردی عارف جان،خوشم اومد از سوز دلت،
اول یه چیزی رو بگم دلتون کباب بشه والله،دادشم از بلاروس! اومده نت ۲مگ که 8۰ تومن بالاش پول دادم رو دیده که به زور سرعت دانلود میرسه به ۳۵۰کیلو اونم طرح حجمی نه نامحدود! ،خندید و گفت من اگه یه فیلم رو بخوام دانلود کنم بیشتر از ۱ دقیقه وقت بخواد رو کنسل میکنم،عکس العملم جالب بود :`( ،عکسی که از دانلود منجرش گرنته بود رو دیدم ۶مگ در ثانیه دانلود داشت اونم فقط با ۱۴ دلار،
داستان غم انگیزی شد،
ولی من موندم چرا اینقده مردم رو خون به جیگر میکنن تو کشور ما،اونم واسه چه چیزایی؟! اینترنت!
ما همچنان امیدوار!
امیدواریم امیدوارتر بشیم!الهی امین!
علی
feedback
اگر بشه کل ملت تحریم واقعی کنند فقط دو روز ببینید چه ظرری میکنند این شرکتها و دولت اونوقت مثل بچه ادم میاد قیمت و سرعت رو درست میکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام