۸
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
در دیدار با وزیر ارتباطات:

رییس جمهور منتخب: سرعت و پهنای باند اینترنت باید افزایش یابد

ایتنا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به همراه معاونان اين وزارتخانه دیروز با حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس‌جمهوري منتخب ملت ايران ديدار كرد.
دکتر حسن روحانی
دکتر حسن روحانی


محمدحسن نامي با حضور در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن ديدار با روحاني گزارشي درباره وضعيت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به وي ارایه كرد.

نامي گفت: در اين ديدار گزارشي در خصوص زيرساخت‌ها، چالش‌هاي روبه‌رو، سرمايه‌گذاري به ويژه در زيرساخت‌ها و ضريب نفوذ تلفن ثابت و تلفن همراه به رييس‌جمهوري منتخب ارایه شد.

وي افزود: برنامه‌هاي آينده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حوزه شبكه ملي اطلاعات، دولت الكترونيك، توسعه و سرعت اينترنت و ايجاد شركت‌هاي ICT از ديگر موضوعات مطرح شده در اين ديدار بود. 

وی همچنین گفت: رییس‌جمهوری منتخب در این دیدار بر افزایش سرعت و میزان پهنای باند اینترنت تاکید کردند.

جزییات گزارش‌ وزیر ارتباطات به روحانی
وزیر ارتباطات در این دیدار با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: ضریب نفوذ اینترنت کشور هم‌اکنون ۴۴.۶درصد و پهنای باند اینترنت بین‌الملل ۷۳ گیگابیت بر ثانیه است.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه بیش از ۱۰۵ درصد است، تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده را ۱۱۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۴۴۳ عدد به ازای ۷۶.۵میلیون نفر جمعیت کشور اعلام کرد.
به گفته نامی، ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۶.۱۶، تعداد تلفن ثابت ۲۷ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۴۲ دستگاه و تعداد دفاتر ICT روستایی ۹۹۶۹ دفتر که به ارایه خدمات تلفن، خدمات اینترنتی، خدمات بانکی و پستی می‌پردازند.

وزیر ارتباطات در این دیدار تعداد روستاهای دارای ارتباط را ۵۲ هزار و ۹۶۵ روستا ذکر کرد که ۴۸ هزار و ۸۶۵ روستا دارای تلفن خانگی (بیش از ۲۰ خانوار) و بقیه دارای یک ارتباط هستند.براساس اعلام نامی، ضریب نفوذ اینترنت هم‌اکنون ۶/۴۴ درصد، تعداد پورت‌های پرسرعت در اختیار کاربران ۴.۱ میلیون، پهنای باند اینترنت بین‌الملل ۷۳ گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند IP داخلی ۵۵۴ گیگابیت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات، ظرفیت فیبرنوری حال حاضر کشور را ۴۵۱ هزار E۱ اعلام کرد و یادآور شد: ظرفیت فیبرنوری سازمان توانیر ۱۰ هزار کیلومتر، مخابرات ایران ۱۱۰ هزار، راه‌آهن ۹ هزار، شرکت گاز و وزارت نفت ۱۰ هزار کیلومتر است.
نامی ‌با اشاره به اینکه در سال ۹۱ تعداد ۸۴۲ میلیون مرسوله پستی در ۱۷ هزار نقطه پستی به مردم تحویل شد، گفت: با الکترونیکی کردن تعداد زیادی از خدمات روزانه حدود ۷۵ هزار نفر از مردم شریف ایران از سرویس‌های الکترونیکی پست استفاده می‌کنند.وی افزود: پرداخت یارانه نقدی ۱.۶میلیون خانوار روستایی، توزیع ۲.۵ میلیون سهام عدالت، پرداخت سود آن و پرداخت حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) در نقاط محروم و روستاها توسط دفاتر روستایی و پست بانک را از دیگر کارهای انجام شده توسط وزارت ارتباطات دانست.نامی ‌در ادامه، سرمایه‌گذاری نکردن درآمد حاصل از ICT در زیرساخت، تنوع مراکز تصمیم‌گیر، عدم حمایت از تولید تجهیزات داخل و غیره را از جمله چالش‌های موجود این وزارتخانه برشمرد.

وزیر ارتباطات، توسعه سریع شبکه ملی اطلاعات، اتصال دستگاه‌های اجرایی و خانوار و تجاری و تمامی مشاغل به این شبکه، ایجاد دولت الکترونیکی و زیرساخت آن و ایجاد شهرک‌های ICT را از جمله برنامه‌های بلندمدت و در دست اجرای این وزارتخانه اعلام کرد.نامی، با اعلام اینکه اکنون سهم فاوا ۴.۸ GDP است و براساس امکانات و توانمندی پیش‌بینی می‌شود در پایان دولت یازدهم به عدد هشت برسد، گفت: این امر برای رسیدن به عدد ۱۰ نیاز به اقداماتی نظیر ایجاد شهرک‌های ICT به تعداد ۱۲ تا ۱۵، ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتالی و سازمانی فناوری نوین در وزارت ارتباطات و ایجاد یک سازمان برای ورود به دیتای مجازی است که خود این سازمان می‌تواند ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کند.
 
 
کد مطلب: 26756
نام شما
آدرس ايميل شما


Nice try
feedback
اگه اقای دکتر روحانی سرهنگ نامی رو دوباره وزیر ارتباطات کنه اون کلید تدبیر و امید روی هرچی قفله سفید میکنه.
Farhad
feedback
اینترنت فقط بین المللی!
اینترنت ملی واسه اگران ها بدین نه مردم
از کی تا حالا دلشون واسه مردم سوخته نمیدونم
feedback
کلید رو رو کن
نامی رو برکنار کن
امير رجايى زاده
feedback
روحانی مچکريم
feedback
۷۳ گیگابیت بر ثانیه
واقعا خجالت آوره

یعنی کل پهنای باند مملکت ما اندازه پهنای باند ۷۳ نفر در آمریکاست که اینترنت گوگل فایبر دارند؟؟؟

واقعا نا امید شدم
فرشاد
feedback
این رقم رو تقسیم بر تعداد کاربرهای فعال ایران کنید یعنی عدد تقریبی و بسیار بدبینانه 15 میلیون ( چون خیلی بیشتر از این کاربر داریم) برای هر کاربر تقریبا 4.8 کیلوبیت بر ثانیه بدست میاد. این یعنی اینکه اگر همین الان همه کاربران اینترنت تصمیم بگیرن در آن واحد به اینترنت متصل بشن و استفاده کنن حتی از سرویس صوتی یاهو مسنجر هم محروم میمونن :)) چون سرویس صوتی یاهو مسنجر که یکی از کم مصرفترینها در نوع خودشه حداقل 16 کیلوبیت بر ثانیه نیاز داره.
ااین رقم واقعا شرم آوره :(
amir
feedback
United States
ههههه خب فعلا اول کاره ازین حرفا زیاده
کوووووووووووووووو عمل؟؟؟؟
تازه تاکید کردند؟؟؟؟
زحمت کشدن واقعا!!!فشار اوردن!!!
من نمیونم این همه ظرفیت فیبر نوری چی میشه که دایل اپش به ما میرسه!!
اصطحکاک داره فک کنم!!!
به کشوری که اینترنت مردمش دایل اپه و به وقت مردم کوچکترین اهمیت نمیده و در عوض اینترنت حلال(!)به عراق و افغانستان صادر میکنه چی باید گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کره جنوبی وزیر ارتباطات داره ما هم داریم!!!!
amir
feedback
United States
یعنی یکی بیاد به من بگه هدف از وزیر شدن آقای نامی چی بوده؟؟
نه خوب بگو میخوام بدونم
تو این آقا چی دیدین؟
هر بار میاد میگه فلان قدر و فلان کیلومتر اضافه شده
کووووو؟؟؟نه خب کو آخه
اگه اینقدر خوبه چرا یه اینترنت 128kb رو به ده نفر میفروشید.اگه زیاد شده چرا هنوز آمار استفاده از دایل آپ اینقدر زیاده؟؟؟جالبه اقای نامی اعلام کردن که 48درصد ضریب نفوذ اینترنت در کشور بوده که معلوم شد 92 درصدش با تلفن همراه و جی پی ار اس بوده که اونهمممممم.............
آخه اینهمه اعتراض چرا به جای تذکر و استیضاح سرهنگ نامی ایشون باید بعنوان عضو هییت مدیره تیم پرسپولیس انتخاب بشه.....(ایتنا خبر داشتی واقعا؟؟؟؟)
چرا اخه....چرا؟؟؟
چی کار کنیم ما از دست شما مسوولین؟؟؟
اینترنت ماهواره ای چی موافقین؟؟
چرا باید آمریکا ماهواره بفرسته( 12mb) که به مردم ایران اینترنت برسونه؟؟؟؟؟
چرا مردم باید این مبلغ گزافرو برای خرید این اکانت ها (اینترنت ماهواره ای)بدن؟؟؟؟
و
و
و
خیلی چراهای دیگه که وقتش نیست و نمیگم چون میدونم تا همین الانش هم ممکنه نظرم فیلتر شه!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام