۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳

چگونه یک رمز عبور غیرقابل هک اما به یادماندنی بسازیم

ایتنا - از حرف اول کلمات در یک جمله و عبارتی که برای شما آشنا است و یا شما را به یاد خاطره و یک اتفاق دوست داشتنی می‌اندازد، استفاده کنید.


"رمز عبور شما تا چند روز آینده منقضی خواهد شد." اگر کاربر پر و پا قرص اینترنت هستید و از حساب‌های کاربری متعددی هم استفاده می‌کنید، حداقل برای یکبار هم که شده با این پیغام روبرو شده‌اید. پیغامی به ظاهر آزاردهنده اما یکی از ساده‌ترین و البته پیش پا افتاده‌ترین راه برای حفاظت از حساب‌های کاربری شما که توسط وب‌سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، احتمالاً همه شما این توصیه‌ها را از حفظ هستید: رمزهای عبور خود را روی کاغذ ننویسید، از اسامی دوستان، فرزندان، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کارت ملی برای رمزهای عبور خود استفاده نکنید.
اما چرا باز عده‌ای از کاربران بی‌توجه به این هشدارها از همین اطلاعات شخصی برای رمزهای عبور خود استفاده می‌کنند؟

علت این اتفاق این است که کاربران قبل از توجه به امنیت رمزهای عبور خود، به امکان حفظ و یادآوری آن توجه می‌کنند. پس از آنجائیکه همه ما این توصیه‌ها را بارها و بارها شنیده‌ایم بهتر است با رویکرد بهتری به این موضوع بسیار مهم نگاه کنیم.

طی سال‌های اخیر برنامه‌های مختلفی که اغلب آنها رایگان هم هستند، برای مدیریت کلمات عبور به کمک شما آمده‌اند.
اولویت اول و مهم‌ترین نکته در همه این نرم‌افزارها این است که کاربران بتوانند رمزهای عبور خود را حتی اگر بطور مداوم از آن استفاده نکنند، به راحتی به خاطر بیاورند. اما عده ای از کاربران هستند که تمایل چندانی برای سر و کله زدن با نرم‌افزارهای مدیریت رمزهای عبور ندارند از این رو به آنها توصیه می‌کنیم اگر به دنبال یافتن یک رمز عبور مطمئن و البته قابل یادآوری هستند دو پیشنهاد زیر را بخوانند:

- از حرف اول کلمات در یک جمله و عبارتی که برای شما آشنا است و یا شما را به یاد خاطره و یک اتفاق دوست داشتنی می‌اندازد، استفاده کنید. اگر می‌خواهید رمز عبور خود را قوی‌تر کنید می‌توانید از تاریخ آن خاطره دلپذیر هم در پایان رمز عبور خود استفاده کنید.

- اگر از اتفاقات خاطره‌انگیز زندگی به راحتی می‌گذرید و یا کلاً اتفاقی برای شما خاطره انگیز به حساب نمی‌آید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از نام خواننده مورد علاقه، نویسنده، ماشین، بازیگر و... استفاده کنید تا با کنار هم گذاشتن این کلمات و یا ترکیبی از آنها یک رمز عبور قوی و مطمئن داشته باشید.

این دو راه حل دم دستی و سنتی تنها برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که نه تنها علاقه‌ای به استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور ندارند بلکه اعتمادی هم به حافظه خود ندارند.
 
 
کد مطلب: 26753
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام