۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰

حذف ایران از سایت کسپرسکی/طراحی ضد ویروس ایرانی/ربوکاپ هلند/تازه‌ترین قیمت سیم‌کارت در بازار

ایتنا- مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در چندروز گذشته - تیرماه 1392
حذف ایران از سایت کسپرسکی/طراحی ضد ویروس ایرانی/ربوکاپ هلند/تازه‌ترین قیمت سیم‌کارت در بازار


حذف نام ایران از سایت کسپرسکی
شرکت روسی کسپرسکی که تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی است، نام ایران و نام نمایندگان ایرانی‌اش را از وب سایت رسمی خود حذف کرده است.تا چند هفته‌ی پیش نام ایران و نمایندگان این شرکت در لیست کشورها و شرکت‌های تحت پوشش کسپرسکی به چشم می‌خورد.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مسوولان کسپرسکی خاورمیانه در گذشته بر این نکته تاکید داشتند که ایران را در زمینه‌ی نرم‌افزارهای امنیتی تحریم نخواهند کرد و به حمایت از نمایندگان خود در ایران ادامه خواهند داد.با این حال باید منتظر ماند و دید که واکنش شرکت‌های تحت حمایت کسپرسکی و مسوولان این شرکت روسی درباره این اقدام چگونه خواهد بود. 

***
وضعیت رقابت تیمهای ایرانی در مسابقات ربوکاپ هلند تا امروز
در مسابقات جهانی ربوکاپ هلند ۲۰۱۳ تیم دانشگاه آزاد قزوین در ۳ لیگ جز ۸ تیم برتر دنیا قرار گرفت و به همراه سایر تیم‌های ایرانی و خارجی امروز شنبه در ۳ لیگ به رقابت می‌پردازد.

در مسابقات جهانی ربوکاپ هلند ۲۰۱۳ در دور مقدماتی تیم دانشگاه‌های MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، شهید رجایی، صنعتی شیراز، آزاد یزد، واحد تهران مرکز و تیم دبیرستان فرزانگان و تیم پرسپولیس به مرحله بعد راه یافتند.
این تیم‌ها در لیگ‌های روبات‌های فوتبالیست سایز کوچک،‌امدادگر مجاری، شبیه ساز مجازی، انسان نما، روبات خانگی، شبیه ساز دو بعدی و امدادگر واقعی با رقبایی از سایر کشورها به رقابت پرداختند.
در دور بعدی در لیگ فوتبالیست سایز متوسط تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانست به مرحله ۸/۱ نهایی صعود کند و در جمع ۸ تیم برتر این لیگ قرار گیرد. این تیم در این مرحله با تیم‌هایی از کشورهای هلند، اسپانیا، چین و ژاپن دیدار کند.در لیگ فوتبالیست سایز کوچک تیم MRLدانشگاه آزاد اسلامی قزوین و امیرکبیر با بردهایی که به دست آوردند خود را در جمع ۸ تیم برتر دنیا قرار دادند.

***
راه اندازی ۱۲ سامانه برای پایش شبکه اینترنتی کشور/ پایش سرویسها و منابع اینترنتی
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از راه اندازی ۱۲ سامانه و ابزار برای پایش و مدیریت منابع اینترنتی در کشور تا پایان ماه جاری خبر داد و گفت: این سامانه ها در راستای مدیریت متمرکز ترافیک اینترنتی کشور فعال خواهند شد.
علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر، مدیریت ترافیک اینترنت و منابع اینترنتی کشور را از جمله اهداف راه اندازی سامانه ها و ابزارهای پایش اینترنتی برشمرد و گفت: سامانه ابزارهای پایش در راستای ماموریت هایی که مرکز توسعه ملی اینترنت - متما- برعهده دارد راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه پایگاه اطلاعاتی این سامانه ها به صورت یکپارچه بوده و به صورت متمرکز منابع اینترنتی را مدیریت خواهند کرد، ادامه داد: آمارها و گزارشاتی که این سامانه ها به دست می آورند می تواند در راهبری توسعه اینترنت داخل کشور موثر واقع شود.
انصاری با تاکید براینکه سامانه ها و ابزارهای پایش در جهت راهبری، مدیریت و برنامه ریزی کلان برای اینترنت کشور در دست راه اندازی است، افزود: با وجود این سامانه ها، کیفیت سرویس و منابع مورد نیاز برای توسعه اینترنت و سرویس های اینترنتی به صورت مستمر پایش می شود و تغییرات، اصلاحات و اقدامات لازم صورت می گیرد.
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مدیریت و توسعه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از تکالیف این سازمان خاطرنشان کرد: در این راستا، مرکز توسعه ملی اینترنت و سامانه های زیرمجموعه آن می تواند در بخش مدیریت شبکه ملی اطلاعات و افزایش کمی و کیفی سرویس های مبتنی بر آن ایفای نقش‌ کند.
وی در مورد تاثیر اقدامات این سامانه ها برای سرویس دهی به کاربران نهایی گفت: این سامانه ها به طور مستقیم با کاربر نهایی ارتباطی ندارند و در حد کلان منابع اینترنتی همچون آدرسهای عددی، نامهای دامنه، بعضی از شاخص های کیفی مثل سرعت اینترنت و نیز حجم و موقعیت میزبانی سایتهای داخلی و خارجی را پایش می‌کند تا مجموعه هایی مانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی ملزم شوند خدمات را با کیفیت مناسب به کاربران عرضه کنند.
انصاری ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده از سوی سامانه ها و ابزارهای پایش منابع اینترنتی برای راهبری مدیریت ترافیک اینترنتی کشور تبدیل به یک سری دستورالعمل برای اجرای بخش های مختلف خواهد شد. 

***
طراحی آنتی ویروس ایرانی/ ضد ویروسی که از موتورهای خارجی استفاده نمی کند
پژوهشگران پژوهشگاه فضای مجازی کشور موفق به ساخت و طراحی یک ضدویروس کاملا ایرانی شدند که قابل رقابت با ضدویروسهای خارجی است و حتی از موتور ضدویروسهای خارجی نیز استفاده نمی کند.
براین اساس پژوهشگران پژوهشگاه فضای مجازی برای بقا و دفاع در برابر تهدیدات رایانه ای و در راستای خودکفایی موفق به طراحی و ساخت آنتی ویروس کاملا ایرانی "پادویش" شدند.
پادویش برگرفته از دو کلمه "پاد به معنی ضد" و "ویش به معنی ویروس" است یک ضدبدافزار کاملا ایرانی بوده و شامل بخشهایی مانند ویروس یاب (امضا و هوشمند)، پاکسازی ویروس، نگهبان رایانه، گزارش گیری، محافظت از خود و بروزرسانی را در خود جای داده است.این ضد بدافزار، تمام امکانات ضدویروس را داراست و علاوه برآن فایروال شبکه و برنامه های کاربردی را نیز درخود گنجانده است.
جامع ضد بدافزار نیز شامل تمام امکانات ضد بدافزار، لیست سفید نرم افزار، کنترل دیسکهای جانبی، کنترل سی دی، کنترل فلاپی، کنترل پرینتر، کنترل اسکنر، امحاء فایل، امحاء فضای آزاد دیسک و امحاءکل پارتیشن دیسک است.
کنترل مرکزی تمام محصولات، گروه بندی ایستگاهها، تجمیع گزارشها، تنظیم ایستگاهها، قرنطینه مرکزی و به روز رسانی مرکزی از دیگر ویژگیهای این ضدبدافزار جامع است که در آزمایشگاه بدافزار پژوهشگاه فضای مجازی مدیریت می شود.مدیریت نمونه های ویروس، مدیریت امضاهای تولید شده، کنترل کیفی امضاها، بررسی های خودکار ویروس، تولید خودکار امضا، نگهداری تحلیلهای بدافزار، تولید بسته به روزرسانی و گزارشهای آماری از جمله موارد کنترلی سیستم آزمایشگاه بدافزار است.
بخشهای دیگری مانند تحلیل بدافزار نیز در این پروژه قرار دارد که شامل بخشهای تحلیل بدافزارها، تولید امضا و تولید پاکسازِ ویروس است. سیستم سندباکس نیز به تحلیل رفتاری، تشخیص هوشمند ویروس (مبتنی بر رفتار) و دسته بندی ویروسها (مبتنی بر رفتار) می پردازد.این محصول در حال حاضر در برخی از سازمانهای داخلی در حال بهره برداری است و به زودی به مشتریان خانگی نیز عرضه خواهد شد. 

***
تازه‌ترین قیمت سیم‌کارت در بازار
گذری بر بازار سیم‌کارت گویای آن است که قیمت انواع سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول همچنان در حال افزایش است و در این میان قیمت سیم کارت کد ۱ از دو میلیون تومان هم گذشته است.
این روزها قیمت سیم کارت کد ۱ همراه اول به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و هر سیم کارت کد ۲ بالای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.همچنین سیم کارت کد ۳ در صورتی که بتوان خط صفر و کار نکرده آن را در بازار پیدا کرد، حداقل یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان قیمت دارد و برای کد ۳ کارکرده نیز حداقل باید ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
سیم‌کارت‌های کد ۴ درصورت صفر بودن بالای ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارند و سیم کارت کارکرده این کد نیز با قیمتی بیش از ۶۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.سیم‌کارت کد ۵ و ۶ این روزها به ترتیب بالای ۶۰۰ و۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسند و در صورت صفر بودن حداقل ۷۰۰ هزار تومان قیمت خواهند داشت.سیم‌کارت های کد ۷ نیز در صورت صفر بودن با قیمت بالای ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند و سیم کارت کارکرده این کد نیز حداقل ۳۵۰هزار تومان قیمت دارد.
همچنین سیم کارت های کد ۸ را می توان با قیمتی بالغ بر ۳۰۰هزار تومان خریداری کرد که البته این قیمت در صورت صفر بودن سیم از ۳۵۰ هزار تومان نیز می گذرد.گفته می‌شود این روزها به غیر از خط‌های کد ۷ و ۸ خرید سیم کارت صفر سایر کدها در بازار کمتر دیده می‌شود و دلیل افزایش دائمی قیمت سیم کارت در بازار عدم ارائه و ناهماهنگی عرضه و تقاضا است.
بنا بر اعلام فعالان بازار سیم‌کارت، این روزها سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول که با کد ۹۱۹ شروع می‌شود، در بازار بسیار کم شده‌ و جای آن‌ها را سیم‌کارت‌های ۹۱۰ که با قیمتی بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شوند، پر کرده است.
قیمت هر سیم کارت ایرانسل اعتباری هم در بازار پنج هزار تومان است و سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل با قیمتی بالای ۲۵ هزار تومان و سیم کارت‌های دائمی آن حدود ۱۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسند.
کد مطلب: 26645
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام