۰
plusresetminus
شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۴

92 درصد بدافزارها اندروید را هدف می‌گیرند

ایتنا - هر ساله هکرها باهوش‌تر، زرنگ‌تر و حساب شده‌تر از قبل عمل می‌کنند تا راهی برای نفوذ به محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن همراه دنیا یعنی اندروید پیدا کنند.
92 درصد بدافزارها اندروید را هدف می‌گیرند


براساس سومین گزارش سالیانه juniper Network از رشد تهدیدات تلفن های همراه در سال ۲۰۱۳، ۹۲ درصد از کل تهدیدات شناسایی شده در این سال، بطور خاص سیستم عامل اندروید را هدف گرفته‌اند.


به گزارش ایتتا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، به نظر می‌رسد طی سال‌های اخیر سازندگان گوشی‌های تلفن همراه با تولید کنندگان بدافزارهای موبایل در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند اما با توجه به آمارهای موجود، گویا تولیدکنندگان بدافزارها از تولیدکنندگان تلفن همراه پیشی گرفته‌اند.

براساس تحقیقات صورت گرفته بدافزارهای تلفن همراه از ماه مارس ۲۰۱۲ تا مدت زمان مشابه آن در سال ۲۰۱۳، ۶۱۴ درصد رشد داشته است در حالی که این آمار در سال گذشته تنها ۱۵۵ درصد رشد را نشان می‌داد.

متاسفانه هر ساله هکرها باهوش‌تر، زرنگ‌تر و حساب شده‌تر از قبل عمل می‌کنند تا راهی برای نفوذ به محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن همراه دنیا یعنی اندروید پیدا کنند.
آنها با نفوذ به این سیستم عامل در واقع راه نفوذ به ۶۰ درصد از تلفن‌های همراه را برای خود باز کرده‌اند.

اما یکی از دلایل این تمایل شدید هکرها، به کاربران این سیستم عامل محبوب برمی‌گردد. چراکه تنها ۴ درصد از کاربران اندروید از آخرین نسخه این سیستم عامل استفاده می‌کنند.
این آمار به این معنی است که ۹۶ درصد باقیمانده، از دریافت آخرین به‌روز‌رسانی‌های امنیتی گوگل غافلند.

بطورکلی نفوذگران به سیستم عامل اندروید از راه‌های مختلفی برای راهیابی به گوشی تلفن همراه کاربران استفاده می‌کنند.
راه‌هایی نظیر SMS، نصب برنامه‌های جعلی و نرم‌افزارهای مخرب جاسوسی و تروجان‌ها از این جمله‌اند.
به عنوان مثال هکرها از طریق شبیه سازی برنامه‌های پر طرفداری نظیر اسکایپ، ادوبی، فلش و بازی Angry Birds راه نفوذ خود را پیدا می‌کنند. از این رو به کلیه کاربران توصیه می‌شود برنامه های مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده خریداری کنند.

متاسفانه بی‌توجهی کاربران به مسائل امنیتی فرصت ایجاد کسب و کار پر رونقی را برای هکرها فراهم کرده است. تا جائیکه هرساله شاهد افزایش و همچنین پیچیدگی هر چه بیشتر این حملات هستیم. در چنین شرایطی هوشیاری کاربران مهم‌ترین راه مقابله با این تهدیدات به حساب می‌آید.

کد مطلب: 26643
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام