۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶

صحبت والدین روی آینده شغلی زنان در دنیای IT اثرگذار است

ایتنا - کارشناسان دریافته اند که این کلیشه‌ها به طور مستقیم می‌تواند بر نقش زنان برای پذیرفتن یکی از مشاغل مربوط به دنیای رایانه اثرگذار باشد.
صحبت والدین روی آینده شغلی زنان در دنیای IT اثرگذار است


والدین و معلمان همواره به کودکان می‌گویند که در آینده می‌توانند رشته تحصیلی و شغلی که به آن علاقه‌مند هستند را انتخاب کنند. اما آیا این جمله کلیشه‌ای واقعا می‌تواند در آینده تحصیلی و شغلی کودکان اثرگذار باشد؟


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، "ساپنا چریان"(Sapna Cheryan) یکی از روانشناسان دانشگاه واشنگتن با مطالعات جدید خود این مسئله را بررسی کرده است که آیا این توصیه‌ها می‌تواند روی زنان اثرگذار باشد تا آنها در آینده به یک دانشمند و محقق علوم رایانه‌ای تبدیل شوند یا خیر.

چریان در این خصوص توضیح داد: «این کلیشه‌ها به طور مستقیم می‌تواند بر نقش زنان برای پذیرفتن یکی از مشاغل مربوط به دنیای رایانه اثرگذار باشد. بررسی‌های جدید همچنین نشان داده است که آشنایی کودکان با سیستم‌های رایانه‌ای می‌تواند کیفیت شغلی که آنها در آینده می‌پذیرند را هم افزایش دهد.»

کارشناسان در مطالعه جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند، تصور اینکه زنان خود را چگونه ارزیابی می‌کنند و اینکه در مقابل دیگران چطور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند از مهم‌ترین دلایلی است که انگیزه آنها برای پذیرفتن یکی از مشاغل در حوزه رایانه را افزایش می‌دهد.

علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات که در مجموع با نام STEM شناخته می‌شوند، همواره مورد توجه مردان بوده است و بررسی جدید نشان می‌دهد که زنان هم به این عرصه علاقه‌مندی فراوان پیدا کرده‌اند و از مخاطبان اصلی آن محسوب می شوند.
 
 
کد مطلب: 26620
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام