۰
plusresetminus
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲

رگ غیرت مایکروسافت برای خرید نوکیا بیرون زد: 14 میلیارد دلار!

ایتنا- هواوی یا مایکروسافت؟ بالاخره کدام‌یک نوکیا را خواهند خرید؟
رگ غیرت مایکروسافت برای خرید نوکیا بیرون زد: 14 میلیارد دلار!


از انتشار خبر خرید احتمالی نوکیا تویسط کمپانی چینی هوآوی دو روز هم نمی گذرد که مایکروسافت اعلام کرد، پیشنهاد خرید نوکیا را پیش تر از بقیه، به مدیران ارشد نوکیا داده است.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، بر اساس منابعی که با وال استریت ژورنال صحبت کرده اند، مایکروسافت علاقمندی خود برای خرید بخش تلفن همراه نوکیا را خیلی زودتر از سایرین اعلام کرده بود.

این منابع جدید ترین صحبت در این رابطه را ماه پیش اعلام کردند اما نه مایکروسافت و نه نوکیا به صورت رسمی صحبتی از این مذاکرات به میان نیاورده اند.

ظاهرا صحبتها تا آنجا پیش رفته که روی رقم خرید بخش تلفن همراه نوکیا مذاکراتی نیز شده است اما قیمت اعلام نشده ولی کارشناسان وال استریت از رقم ۱۴ میلیارد دلار صحبت کرده اند.

این رقم در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده شده بود که با توجه به تغییر و تحولات بوجود آمده در نوکیا و بازار نوکیا، رقم کاهش پیدا کرده است.

مایکروسافت و نوکیا شرکای قدر- قدرتی هستند و مایکروسافت با حمایت از سری جدید لومیای نوکیا با پلتفورم ویندوز ۸، بازار غیر اپل و اندرویدی را به خود اختصاص داده اند. مایکروسافت نیز سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری از جیب خود برای نوکیا خرج کرده است و حالا تمایل ندارد ببیند کمپانی چینی هوآوی می خواهد نوکیا را بخرد، در حالی که آنها مذاکرات خود را انجام داده اند.

بازار ویندوز فون البته سهم زیادی از بازار را در اختیار ندارد و بر اساس تحقیقات IDC تنها ۳ درصد از گوشی های جهان در سال ۲۰۱۳ با ویندوز فون راهی بازار مصرف می شود.

اخیرا سهم نوکیا از بازار امریکا از ۳.۸ به ۵.۶ درصد افزایش پیدا کرده است. 

ظاهرا کمپانی فنلاندی هنوز با ویندوز فون ، خوش بوده و دلش نمی خواهد از مایکروسافت دست بردارد. 

این موضوع در کنار ضرر ۱۹۶ میلیون دلاری فصل اول باعث شد تا در جلسه سهامداران، آماج حملات منتقدان قرار گیرد اما با خونسردی اعلام کرد خبری از تغییراتی که سهامداران مد نظر شان است، نخواهد بود. 

استفان الوپ مدیر اجرایی در میتینگ سالیانه با خونسردی از ویندوز فون روی گوشی های کمپانی تحت مدیریت اش طرفداری کرد. وی گفت لومیا و ویندوز فون بهترین راهی است که آنها می توانند بروند. 

هانو ویرتانن یکی از سهامداران گفت جاده ای که شما انتخاب کرده اید به سوی جهنم می رود و باید فورا راه خود را تغییر دهید. وی پرسید آیا از عواقب آنچه انجام می دهید آگاهید؟ 

نوکیا صراحتا نشان داده که خبری از نقشه بی Plan B در صورت بروز بحران و شکست ویندوز فون، خبری نیست و تمام تمرکز خود را روی پلتفورم ویندوز فون کرده است.
به هر حال نارضایتی سهامداران از قبل زیادتر شده و برخی پیشنهاد ورود به بازارهای ارزان قیمت با گوشی های کم هزینه و خریداران جدید را ارائه دادند.

در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ نوکیا حدود ۳۸٪ از بازار موبایل را در اختیار داشت اما این سهم روند نزولی به خود گرفت بگونه‌ای که در سال ۲۰۱۱ سهم نوکیا به ۲۳٪ کاهش و بعد از سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفت.
کد مطلب: 26569
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام