۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵

كشف یك رخنه امنیتی در گوشی های هوشمند BlackBerry Z10

ایتنا- در راهنمایی امنیتی منتشر شده توسط شركت BlackBerry آمده است كه یك مشكل در رابطه با حفاظت BlackBerry، ابزار پشتیبان گیری و امنیت آن وجود دارد.
كشف یك رخنه امنیتی در گوشی های هوشمند BlackBerry Z10


شركت BlackBerryیك راهنمایی امنیتی برای كسانی كه گوشی هوشمند Z۱۰ با صفحه نمایش لمسی را خریده اند، منتشر كرد. 

در این راهنمایی امنیتی آمده است كه یك مشكل در رابطه با حفاظت BlackBerry، ابزار پشتیبان گیری و امنیت آن وجود دارد. 

به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، با توجه به راهنمایی امنیتی منتشر شده، یك آسیب پذیری بالاترین حق دسترسی در نرم افزار برخی از گوشی های Z۱۰ وجود دارد كه می تواند به یك برنامه كاربردی مخرب اجازه دهد تا مجوزهای دسترسی را بدست آورد. این مساله می تواند به یك هكر اجازه دهد تا به رمز عبور دستگاه دسترسی یابد. 

عامل بحرانی در این آسیب پذیری آن است كه این رخنه امنیتی می تواند كاربر دستگاه را برای نصب یك برنامه كاربردی فریب دهد كه این برنامه می تواند از طریق BlackBerry Protect، رمز عبور دستگاه را تغییر دهد. در این حالت با وجود آن كه دستگاه در دستان كاربر است اما داده های دستگاه در اختیار هكرها قرار دارد. 

BlackBerry ۱۰ نسخه ۱۰.۰.۱۰.۲۶۱ و نسخه های قبل از آن به استثنای نسخه ۱۰.۰.۹.۲۷۴۳ تحت تاثیر این رخنه امنیتی قرار دارند. BlackBerry ۷ و نسخه های پیش از آن تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار ندارند. 

شركت BlackBerry در راهنمایی امنیتی خود آورده است كه در حال حاضر از این مشكل به طور فعال سوء استفاده نمی شود اما صاحبان BlackBerry Z۱۰ و مدیران شبكه IT كه در سازمان خود از گوشی های هوشمند BlackBerry Z۱۰استفاده می كنند باید دستگاه های خود را در اسرع وقت به روز رسانی نمایند.
کد مطلب: 26553
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام