۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۷

وزیر ارتباطات: همراه اول بيشترين سهم را در انجام انتخابات الكترونيكي سالم بر عهده داشت

ایتنا - نامی: در انتخابات اخير، توانستيم بخشي از ظرفيت‌هاي خود را به نمايش بگذاريم.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از مركز NOC همراه اول بازديد كرد تا از همراه اول به خاطر سامانه سريع و امني كه براي برگزاري الكترونيكي انتخابات رياست جمهوري و شوراها فراهم كرده بود، تقدير كند.


به گزارش ایتنا از روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران، محمد حسن نامي به اتفاق گروه خبري همراه، بعدازظهر روز دوشنبه ۲۷ خردادماه از مركز پيشرفته عمليات شبكه همراه اول(NOC) در محل برج همراه، بازديد به عمل آوردند.

نامي در اين ديدار با بيان اينكه همراه اول داراي يكي از بزرگترين شبكه هاي ارتباطي است، مهم‌ترين هدف بازديد خود را تقدير از شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرد چرا كه همراه اول بيشترين سهم را در انجام الكترونيكي انتخابات سالم به ويژه از لحاظ امنيت شبكه و سرعت داشته است.

وزير ارتباطات در تشريح دو فاكتور امنيت شبكه و سرعت گفت: بخش امنيت شبكه بايد تهديدها را قبل از اجرايي شدن، شناسايي و دفع كند كه اين كار بصورت كاملاً مطلوبي انجام شد تا آنجا كه هيچگونه تهديدي در زمان برگزاري انتخابات بروز نكرد.

وي ادامه داد: سرعت نيز فاكتور مهم بعدي است كه در سامانه تدارك ديده شده از سوي همراه اول، حداكثر ظرف مدت ۵ ثانيه، پاسخ استعلام هويتي فرد داده مي شد كه اين كار بي‌نظيري بود.

نامي با تاكيد بر اينكه براي برگزاري سالم انتخابات رياست جمهوري و شوراها در سراسر كشور، از بستر همراه اول استفاده شده بود، گفت حضور ما در اين مركز نيز به اين دليل است كه از اين اقدام بي‌نظير تشكر كنيم.

در اين بازديد،‌ وحيد صدوقي مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران با توضيح اين مطلب كه نودهاي شبكه از قبيل BTSها و سوئيچ‌ها، در مركز عمليات شبكه(NOC) همراه اول مديريت مي‌شود، اعلام كرد: در انتخابات هاي قبلي از بستر پيامك استفاده مي شد كه كمي با تأخير زماني همراه بود ولي براي اين انتخابات، همراه اول بستر USSD را مهيا كرد كه بدون كوچكترين مشكل، استعلام الكترونيكي هويت انجام شد.

صدوقي ادامه داد: در بستر امن و سريع فراهم شده توسط همراه اول، چهار و نيم ميليون تبادل اطلاعات در ساعت انجام شد و ۷۱ هزار نقطه در سراسر كشور از بستر همراه اول براي برگزاري الكترونيكي انتخابات استفاده كردند.

صدوقي در پايان تاكيد كرد: همراه اول بسترهاي لازم براي ارائه خدمات دولت الكترونيكي را ايجاد كرده است و در انتخابات اخير، توانستيم بخشي از ظرفيت‌هاي خود را به نمايش بگذاريم.
 
 
کد مطلب: 26537
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام