۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳

عربستان برنامه‌های مکالمه آنلاین را فیلتر می‌کند

ایتنا- علاوه بر Viber ، اسکایپ و WhatsApp نیز به دلیل عدم رعایت قوانین عربستان به زودی فیلتر خواهند شد.
عربستان برنامه‌های مکالمه آنلاین را فیلتر می‌کند


عربستان سعودی قصد دارد ابزار ارتباط اینترنتی WhatsApp را به دلیل عدم رعایت قوانین مخابراتی از سوی شرکت آمریکایی فراهم کننده این برنامه، مسدود کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات عربستان ماه جاری اقدام به فیلتر ابزار ارتباطی Viber کرد. کنترل این ابزار همانند WhatsApp برای دولت دشوار بود و موجب کاهش منبع درآمد شرکت‌های مخابراتی از مکالمه و پیامک شده بود.

عربستان با افزایش استفاده از اینترنت و تلفن‌های هوشمند درصدد کنترل بیشتر فضای سایبر برآمده است. رئیس کمیسیون ارتباطات و فن آوری ارتباطات عربستان در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به مسدود شدن Viber به دلیل عدم رعایت قوانین این کشور، اظهار کرد که برنامه‌های WhatsApp و اسکایپ در نوبت بعدی قرار دارند و خدمات WhatsApp احتمالا پیش از ماه رمضان فیلتر خواهد شد.

این کمیسیون در دستورالعملی که در ماه مارس منتشر کرد، ابزارهایی مانند Viber، WhatsApp و اسکایپ را ناقض قوانین داخلی معرفی کرده بود اما به جزییات تخلف آنها اشاره ای نکرد.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد ضریب نفوذ تلفن همراه در عربستان تا پایان سال گذشته به ۱۸۸ درصد رسید. عربستان ۱۵.۸ میلیون کاربر اینترنت دارد و بر اساس آمار یوتیوب، کاربران معمولی سعودی روزانه سه برابر همتایان آمریکایی‌شان ویدیوی آنلاین تماشا می‌کنند.

به گزارش رویترز، مکالمات و پیامک‌های بین المللی درآمد خوبی نصیب اپراتورهای سعودی می‌کنند. عربستان میزبان حدود ۹ میلیون خارجی است و بسیاری از این افراد برای ارتباط راحت با بستگانشان در کشورهای دیگر به طور روزافزون از این برنامه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 26532
نام شما
آدرس ايميل شما


کاربر
feedback
United States
جالبه عربستان چون با همه ی دنیا رفیقه هیچکی بهش کارش کاری نداره ولی در عوض همه با ایران دشمن هستند. در عجبم. امیدوارم سیاست خارجی ایران هم رشد داشته باشه.
feedback
حسن جان به داد مردم برس
علی
feedback
خوب ما هم فیلتر می کنیم ولی بی سر و صدا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام