۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۲

لغو تحریم فناوری‌های ارتباطی بر اجرای پروژه‌های ارتباطی ما تأثیری ندارد

ایتنا - حکیم جوادی: خوشبختانه تاکنون مشکلی از لحاظ نبود تجهیزات ارتباطی نداشتیم و برای گسترش شبکه‌ها به راحتی کارها را پیش بردیم.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات اخیر معاون وزیر خارجه آمریکا درباره لغو تحریم فروش تکنولوژیهای ارتباطی به ایران گفت: این تصمیم در روند اجرای پروژه های ارتباطی ایران تاثیری نخواهد داشت و ما تاکنون نیز به راحتی پروژه هایمان را انجام می دادیم.


به 
گزارش ایتنا علی حکیم جوادی در گفت‌وگو با مهر، با تاکید براینکه از صحت و سقم این خبر اطلاع چندانی ندارم اظهار داشت: برغم آنکه تصور می‌شد تحریم‌ها می تواند در روند اجرای پروژه‌های ما تاثیرگذار باشد اما خوشبختانه تاکنون مشکلی از لحاظ نبود تجهیزات ارتباطی نداشتیم و برای گسترش شبکه‌ها به راحتی کارها را پیش بردیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه از نگاه جوامع بین‌المللی، چهره کشورهایی مانند آمریکا که مدعی دسترسی آزاد هستند را زیر سوال می‌برد گفت: ایران در اجلاس مخابراتی پاریس نیز اعلام کرد که بحث دسترسی آزاد به اطلاعات که از سوی آمریکا مطرح می‌شود با تحریم تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات مغایرت دارد.

حکیم جوادی با تاکید براینکه قطعا آمریکا برای آنکه بتواند جایگاه خود را در عرصه بین‌الملل حفظ کند این تصمیم را گرفته که البته هنوز مطمئن به این تصمیم نیستیم افزود: این تصمیم عادی به نظر می‌رسد و اینطور نیست که بتواند در روند اجرای پروژه‌های ما تاثیر زیادی بگذارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت به دلیل نبود تجهیزات، پروژه‌های گسترش شبکه‌های ارتباطی را متوقف نکرده‌ایم و پروژه‌هایی که در کشور شروع شده با همان سرعت قبل ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه ممکن است این تصمیم به نفع شرکت‌های خارجی و وندورهایی که با ایران همکاری داشتند باشد افزود: برخی شرکت‌های خارجی به دلیل این تحریم‌ها در همکاری با ایران تحت فشار بودند که این تصمیم به نفع آنها خواهد بود و دیگر بهانه‌ای برای ارائه و پشتیبانی سرویس نداشته باشند.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ارتباط با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ژنو که اوایل ماه جاری برگزار شد وزیر ارتباطات سودان بر این تحریم‌ها اعتراض کرد چرا که به عقیده وی تحریم‌هایی که به صورت یکجانبه برای کشورها گذاشته می‌شود نقض کامل دسترسی آزاد به اطلاعات است که از سوی آمریکا مطرح می‌شود و تاثیرات سوئی در توسعه جامعه اطلاعاتی دارد.

به گزارش مهر، روز گذشته معاون وزیر خارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای لغو تحریم‌ فروش تکنولوژی‌های ارتباطی به ایران خبر داد و اعلام کرد که از نهم خرداد راه برای فروش قانونی وسایل ارتباطی به ایران باز می‌شود.

وی مدعی شد دولت آمریکا این تصمیم را گرفته است تا تحریم‌ها مانعی برای استفاده از تکنولوژی‌هایی که مردم برای ارتباط بهتر و سریع‌تر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند.

به گفته شرمن، رئیس جمهوری آمریکا متعهد است جلوی ایجاد یک "پرده آهنین ارتباطی" دور ایران را بگیرد.
 
 
کد مطلب: 26384
نام شما
آدرس ايميل شما


انصاری
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم همه تحریمها روزی برداشته بشه
دروغ
feedback
خواهش میکنم پیامم رو حذف یا سانسور نکنید اما آقای جوادی عوام فریبی کافی نیست؟! چطور میگید مشکلی نبوده؟! اینترنت ایران مشکل نداره؟! که داره حتی یه صفحه ی ساده ی وبلاگ نمیتونی توش باز کنی همه ی مردم دنیا دارن اینترنتی کاراشون پیش میبرن و هرکدومشون یه اینترنت همرا و تبلت و چه میدونم از اینا داره اما داخل ایران اونقدر اختلاف طبقاتی وجود داره که نگو خودشون با این یارانه ها معطل کردن میگن ما به مردم جامعه داریم کمک میکنیم کدوم کمک این 45 تومن بدین به گدا به سرت میزنه مدیریت داخلی خرابه اقا من مطمئنم این تحریم ها خیلی در پیشرفت فرهنگی مردم کمک میکنه مردم ایران الان مشکل فرهنگ دارن تا گیر یک نوجوون گوشی میافته از همه چیز زده میشه چون گوشی ها گرونه و وقتی یک گوشی ارزون قیمت میخره و میبینه که اون طرف مرز مردم از چه گوشی هایی استفاده میکنن برای بدست اوردن این نوع گوشی ها حتی دست به دزدی میزنه مردم و عقده ای کردین رفت!! چطور میتونین بگین که ایران از لحاظ تجهیزاتی در مذیقه نیست با کدوم منطق این حرف رو میزنید؟! ...میدونیم غرور دارین اما بابا به فکر آسایش مردم باشین کشتین رفتین به خدا مردم آه ندارن با ناله صدا کنن شما اونقت میگین مردم در مذیق نیستن؟!! واقعاً که متاسفم ....!!!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام