۲۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۷

آمریکا تحریم فروش تکنولوژی ارتباطی به ایران را لغو می‌کند

ایتنا - این موضوع هم شامل سخت‌افزار می‌شود و هم شامل نرم‌افزار.
آمریکا تحریم فروش تکنولوژی ارتباطی به ایران را لغو می‌کند



وندى شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از لغو تحریم‌ فروش تلفن همراه و کامپیوتر به ایران خبر داد و گفت که آمریکا در پی رفع موانع فروش مواد غذایی و دارو به ایران است.


به گزارش ایتنا شرمن که به نمایندگی از آمریکا در گروه ۱+۵ با ایران مذاکره می‌کند، به بی‌بی‌سی گفت که پنجشنبه ۳۰ مه (۹ خرداد) مجوز کلى براى لغو این تحریم‌ها صادر خواهد شد و راه براى فروش قانونى وسایل ارتباطى به ایران باز می‌شود.

او گفت: "این تصمیم را گرفتیم تا تحریم‌ها مانعى براى استفاده از تکنولوژى‌هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریع‌تر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند. این موضوع هم شامل سخت‌افزار می‌شود و هم شامل نرم‌افزار."

خانم شرمن یادآوری کرد که دولت آمریکا سه سال پیش هم تعدادی از اقلام و نرم‌افزارهای ارتباطی را از شمول تحریم‌ها خارج کرده بود.

او گفت که باراک اوباما، رئيس جمهورى آمریکا متعهد است كه جلوی ایجاد یک "پرده آهنین ارتباطی" دور ایران را بگیرد.

خانم شرمن گفت: "دولت اوباما هيچ علاقه اى ندارد كه ارتباط مردم ايران با هم و با خارج محدود يا قطع شود."

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که برای مقام‌های آمریکایی مهم است که تحریم‌ها چه تأثیری بر زندگی روزمره مردم عادی ایران می‌گذارد و افزود: "به همين دليل هم ما يك تيم ويژه به كشورهاى مختلف فرستاده‌ايم تا موانع فروش مواد غذايى و دارو به ايران را رفع كنيم." 
 
 

کد مطلب: 26365
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
البته که براشون مهمه تحریم ها چه تاثیری بر زندگی روزمره مردم عادی ایران میگذارد. اونها میدونن تحریم ها بر زندگی سران مملک اثری نداره و برنامه های هسته ای هم کماکان ادامه خواهد داشت.
اونها در واقع میخوان که تاثیرات تحریم ها بر زندگی مردم عادی در حد نهایت منفی باشه تا شاید فشار ناشی از تحریم ها مردم رو به خیابونها بکشونه....
امیر
feedback
سلام.خسته نباشید
اقا چه فایده ای داره وقتی یه iphone بخری ولی appstore از داخل کشور فیلتر باشه...
feedback
Sweden
تبریک می گم
ferdowsi
feedback
Iran, Islamic Republic of
صرفا جهت اینکه نصب و استفاده از وسایل جاسوسی برای آمریکایی ها آسون بشه
feedback
افرین
مبارکه
یک کم فشاری که رو مون هست کم بشه خوبه
hiva
feedback
Puerto Rico
وسایل ارتباطی رو آزاد میکنن که برخی مردم دهن بین دشمن پرست صدای آمریکای شیطان صفت رو بهتر بشنون. این هم دنباله سیاست خصمانه شونه. اگه اولویتی در آزاد کردن باشه دارو که مهمتره چرا اول ارتباطی؟ تازه خیلی از محصولات ارتباطی پر مشتری مال کشور خودشونه نفع اقتصادی خودشونه
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
محمد
feedback
حالا قیمت هاشون هم پایین میاد؟؟؟
parsa
feedback
United States
وای خدایا یعنی واقعا ایول خدا رو شکر ایول خیلی خوش حاللم مرسی ازشون و همین تور از شما که این خبر رو گذاشتی امیدوارم که واقعی باشه و بهش عمل کنند ایشالا
feedback
اقایی که میگی "مرسی". این واقعا خنده داره از کسی برای اینکه کمتر کتکت میزنه تشکر کنی. از کسی باید تشکر کرد که بهت لطفی میکنه. نه کسی که میخواد کمتر بهت ظلم کنه.
فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم هیچ تاثیری روی قیمتها نداره . چون در حال حاضر مشکل وارد کننده ها خیلی با منع صادرات اینگونه کالاها به ایران مرتبط نیست. در مورد نظر hiva که گفته "اگه اولویتی در آزاد کردن باشه دارو که مهمتره چرا اول ارتباطی؟" باید بگم دارو که هیچوقت در لیست تحریم نبوده. وزیر سابق بهداشت اعلام کرده بود بودجه کافی به دارو اختصاص پیدا نکرده و احمدی نژاد هم گفته بود بودجه اختصاصی صرف واردات اقلام دیگر شده. حالا اگه شما ناراحتی که برخی محدودیتها برداشته بشه و احیانا منافع انحصاری بعضیها کمرنگ بشه, کار خیلی مشکلی نیست. شما لطف کن خودت از این به بعد هیچ کدوم از این ابزارهای ارتباطی و موبایل و کامپیوتر و اینجور چیزها رو نخر. اصولا به نفع خودت هم هست چون ظاهرا از طریق همین ابزارهای ارتباطی مورد هجمه خبرهای نادرست (تحریم دارو) قرار گرفتی. این هم به این دلیله که احتمالا نمیدونی چطوری از این ابزارها استفاده کنی و مطالب درست رو از نادرست تشخیص بدی !!!
feedback
یک کارشناس گفت: «صادرات موبایل و کامپیوتر به ایران هرگز تحریم نبوده است. همچنان که دارو هم هیچ وقت تحریم نشده است. اینها بازی‌های رسانه‌ای است. آنچه در واقعیت وجود دارد تحریم نقل و انتقال وجوه بین بانکی است. این موضوع است که باعث شده نتوان دارو خرید یا موبایل و کامپیوتر به ایران وارد نشود».
سجاد
feedback
امیدواریم خیلی زود موبایل و تبلت ارزان بشه
feedback
امریکا کشور خوبیه شماها زیادی بدبین هستیدصددرصدکه ما از لغو این تحریم سود میبریم
zooocker
feedback
United States
وااااااای خدا خیرشون بده داشتم میمردم
feedback
به همه کاربران ایرانی تبریک می گم
feedback
خیلی ممنون از اقای رفسنجانی که با اومدنش مملکت رو شادی گرفت ایشالا کاندیدای مورد حمایت شما رای بیاورد
mmmm
feedback
اونایی که انقد ساز مخالف میزنند کافیه یه نگاهی به نظر سنجی بکنند.امریکا نه دارو نه مواد غذایی رو تحریم نکرده.انقد زود باوری بده بخدا.
ali
feedback
شرکت google قول داده 25 خرداد تحریم های سرویس های گوگل از جمله google play را برداره ایران google play را فیلتر کرده
یعنی لغو تحریم‌های فناوری اصلا تو ایران معنی نداره باز هم نمی تونیم به google play بریم پس بچرخ تا بچرخیم.............
feedback
ایتنا لایک و آنلایک واقعا کم داری 👍👎
محمد
feedback
به نظر من راهی هست برای نفوذ به سیستم های ایرانی مخصوصا با توجه به افشاگری های اخیر اسنودن در مورد عدم وجود سرور جاسوسی در ایران
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام