۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲

هشدار محققان نسبت به افزایش فعالیت بدافزار Zeus

ایتنا- حجم فعالیت بدافزار Zeus در اواسط ماه می به نقطه اوج خود رسیده است وبه نظر می رسد این افزایش تا ماه ژوئن ادامه یابد.
هشدار محققان نسبت به افزایش فعالیت بدافزار Zeus


با توجه به یافته های محققان امنیتی از شركت امنیتی ترند میكرو، در طول چند ماه گذشته حجم فعالیت مجرمان سایبری كه از خانواده Zeus (برنامه تروجان مالی) استفاده می كنند، افزایش یافته است. 


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، محققان ترند میكرو معتقدند كه گونه های مختلف بدافزار سارق اطلاعات ZeuS/ZBOT در حال فعالیت می باشند و امسال فعالیت آن ها افزایش یافته و گونه ای جدید از این بدافزار مشاهده شده است. 

این بدافزار نیز به عنوان یك Zbot شناخته می شود كه یكی از قدیمی ترین خانواده بدافزارهای مالی است كه هم چنان فعال می باشد. استفاده اصلی آن در كلاهبرداری بانكداری آنلاین است اما می تواند برای انواع مختلف سرقت اطلاعات شخصی و اعتبارنامه های ورود مورد استفاده قرار بگیرد. 

بدافزار Zeus توسط نویسنده اصلی آن توسعه نیافته است. با این حال كد منبع آن در سال ۲۰۱۱ افشاء شد و باعث شد تا نسخه های جدیدی از این بدافزار مانند Citadel و GameOver تولید شوند. 

محققان شركت امنیتی ترند میكرو اظهار داشتند كه از اواسط ماه فوریه سال ۲۰۱۳، تعداد گونه های بدافزار Zeus افزایش یافته و در اواسط ماه می به نقطه اوج خود رسیده است. 

Botezatu، یكی از محققان شركت امنیتی ترند میكرو گفت: به نظر می رسد این افزایش تا ماه ژوئن ادامه یابد زیرا در این ماه ها رزرو هتل و بلیط هواپیما توسط افراد افزایش می یابد و در نتیجه هرزنامه نویسان می توانند با سوء استفاده از این موقعیت كاربران را فریب دهند تا پیوست های مخرب را باز نمایند و بدین طریق كامپیوتر آن ها به بدافزارهای مالی آلوده می شود.
کد مطلب: 26338
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام