۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸

یوتیوب ۸ ساله شد

آپلود ۱۰۰ ساعت ویدئو در هر دقیقه
ایتنا- همه اینترنت که فیس‌بوک و توییتر نیست!‌ یوتیوب هم هست!‌همان سایت محبوبی که ویدئوها را آپلود و تماشا می‌کنیم! هشت سالگی یوتیوب مبارک!
یوتیوب ۸ ساله شد



چند چیز بزرگ‌تر از فیس بوک هم در دنیا وجود دارد که یکی از آنها یوتیوب است که این روزها جشن تولد ۸ سالگی بتا سایت خود را جشن گرفته است. (۱۴ فوریه ۲۰۰۵ تاریخ رسمی است و ماه می تاریخ نسخه آزمایشی سایت یوتیوب است)


به گزارش  ایتنا از خبرآنلاین، بهترین خبر برای یوتیوبی‌ها اینکه رکورد جدید آپلود ۱۰۰ ساعت ویدئو در هر دقیقه در این سایت، افتخاری جدید برای گوگل محسوب می شود.

مانند فیس‌بوک، ماهی یک میلیارد بازدید کننده دارد.

در سال ۲۰۱۱، کاربران یوتیوب در هر دقیقه فقط ۴۸ ساعت ویدئو آپلود می کردند...

اما در سال جدید یوتیوب برخی کانال های خود را پولی کرده است و کار خود را شبیه نت فلیکس و هولو ، قلمداد کرده است.

یوتیوب با چندین شبکه معروف قرارداد بسته تا با پخش سرویس های شان در سایت، از طریق آگهی انها کسب درامد کند.

این کانال ها در امریکا شروع به کار کرده اند و در آینده نزدیک، بازارهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن را نیز در خواهد نوردید.

یوتیوب‏ سومین وب‌ سایت پرطرفدار دنیا پس ازفیس‌بوک و گوگل و پیش از یاهو! و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که در نوار ابزار این وب‌گاه دیده می‌شود. 

یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وب‌گاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا و با استفاده از آدوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ برای نمایش انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم چنین فیلم‌های وبلاگ‌ها و فیلم‌های اوریجینال ایجاد شده‌است. 

این شرکت به کاربرانش این امکان را می‌دهد که ویدئوها را بر روی صفحات وب، وب‌نوشت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. این وب‌گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. 

ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، وی، و ایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وب‌گاه به صورت یک نرم‌افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

ویاکوم از شرکت‌های علیه یوتیوب بود که با رای دادگاه به منظور انتشار ویدئوهای خصوصی‌اش در این وب‌گاه، ۱ میلیارد دلار از یوتیوب خسارت گرفت. 

این وب‌گاه مجهز به سیستم تشخیص حق تکثیر است و ویدئوهای نقض حق تکثیر را بر روی وب‌گاه منتشر نمی‌کند. البته این سیستم گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود.

بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت‌ها و رسانه‌هایی مانند سی‌بی‌اس، بی‌بی‌سی، هیولو، ویوو و برخی سازمان‌های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند. 

افراد ثبت نام نکرده بارگذاری‌هایشان محدود است؛ اما افراد ثبت نام کرده می‌توانند ویدئوهای نامحدودی را بارگذاری کنند. 

سرانجام این شرکت توسط شرکت ال.‌ال.‌سی پایه‌گذاری شد و در نوامبر ۲۰۰۶، توسط شرکت گوگل با قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد و هم‌اکنون از شاخه‌های گوگل است.
کد مطلب: 26260
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر خان
feedback
لطفا یه اخباری رو در نظر بگیرین که به درد ما هم بخوره وقتی این سایت فیلتر هست و دسترسی بهش جرم دیگه به ما چه که 8 ساله شد. ما که خودمون پیشرو در تحریم خودمون هستیم و انگار دقیقا داریم همون کاری رو میکنیم که به نفع غرب و به ضرر ما تموم میشه دیگه چرا با این اخبار اعصاب کاربرا رو بیشتر بهم بریزیم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام