۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۸

تلویزیون اینترنتی تا پایان سال می‌آید

ایتنا - ارائه این سرویس به ازای هر مشترک ۱۵۰ دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، همچنین مشترکان برای استفاده از سرویس "آی پی تی وی" ناگزیر به تهیه دستگاه ست‌آپ‌باکس هستند.


مدیر پروژه تلویزیون اینترنتی از راه‌اندازی و آغاز به کار این پروژه تا پایان امسال خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، امکان پخش کانال های تلویزیونی و برنامه های ویدئویی بر بستر اینترنت با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه برای هر مشترک ممکن می‌شود.


به گزارش ایتنا نادر صابری وند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تلویزیون اینترنتی – IP TV – که براساس قراردادی میان شرکت مخابرات ایران و سازمان صدا و سیما کلید خورده است، اظهار داشت: تامین شبکه و بسترهای ارتباطی این پروژه به لحاظ فنی توسط شرکت مخابرات ایران آماده شده و با تهیه محتوای مربوطه از سوی سازمان صدا و سیما، امکان ارائه سرویس از طریق بستر IPTV فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات مربوط به دیتاسنتر اصلی پروژه که باید از سوی سازمان صدا و سیما ایجاد می‌شد به دلیل مسائل مربوط به تحریم با تاخیر وارد کشور می‌شود، ادامه داد: این بخش که مربوط به ورودی اطلاعات و محتوا است تا حدودی کند پیش می‌رود اما در بخش تامین شبکه، امکانات لازم در تمامی استانها فراهم شده است.

صابری وند با تاکید براینکه با تامین شبکه و زیرساخت‌های فنی برای تلویزیون اینترنتی، پخش کانال‌های زنده تلویزیونی و ویدیوهای خانگی به صورت آنلاین در همه استان‌های کشور و مراکز استان‌ها قابل ارائه خواهد بود ادامه داد: بزودی بحث تامین محتوا و ویدئو سرور HEAD END و فناوری EDGE مدیا در مراکز مخابراتی کشور نصب می‌شود.

مدیر پروژه تلویزیون اینترنتی شرکت مخابرات ایران ظرفیت نهایی اجرای این پروژه به تعداد ۲۷ میلیون خط تلفن ثابت در کشور اعلام کرد و گفت: در فاز نخست امکان ارائه این سرویس برای حدود ۱.۷ میلیون مشترکی که از ADSL مخابرات استفاده می‌کنند وجود دارد.

وی استفاده از IPTV را مستلزم داشتن خط ADSL عنوان کرد و با بیان اینکه در مراحل بعدی ارائه این سرویس، امکان واگذاری سرویس به تمامی مشترکان خطوط اینترنت پرسرعت وجود دارد، افزود: پهنای باند یکی از شاخص‌های اصلی استفاده از IPTV محسوب می‌شود و براین اساس به مشترکان این سرویس، پهنای باند اینترانت داخلی با حداقل سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه داده می‌شود.
صابری وند هزینه استفاده از این سرویس را در مرحله تصویب نهایی برشمرد و گفت: هنوز مسیر تعرفه گذاری این سرویس مشخص نشده است.

مدیر پروژه IPTV با بیان اینکه این پروژه برای حدود یکهزار مشترک در تهران و قزوین به صورت آزمایشی ارائه شده است، تاکید کرد: با تامین و نصب تجهیزات مربوطه پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان امسال به متقاضیان عرضه شود.

به گفته وی براساس میزان گستردگی کار و برآوردهای صورت گرفته، ارائه این سرویس به ازای هر مشترک ۱۵۰ دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. همچنین مشترکان برای استفاده از سرویس "آی پی تی وی" ناگزیر به تهیه دستگاه ست‌آپ‌باکس هستند. 
 
 

کد مطلب: 26213
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام