۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹

اینتل از فناوری‌های بیومتریک برای احراز هویت کاربران خدمات پردازش ابری استفاده می‌کند

ایتنا- بیومتریک، صدا و چهره کاربر را تشخیص می‌دهد و سپس اجازه ورود و دسترسی به ابرها را می‌دهد!
اینتل از فناوری‌های بیومتریک برای احراز هویت کاربران خدمات پردازش ابری استفاده می‌کند


شرکت مک آفی که یکی از واحدهای زیرمجموعه اینتل است، قصد دارد راهکارهای پردازش ابری را به فناوری‌های احراز هویت بیومتریک مجهز کند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم وب سایت itworld، شرکت مک آفی می‌کوشد با تجهیز فناوری‌های پردازش ابری به فناوری‌های بیومتریک، امنیت آنها را افزایش دهد. فناوری‌های احراز هویت بیومتریک به فناوری‌هایی گفته می‌شود که قادر به تشخیص صدا یا چهره کاربران هستند و از این طریق اجازه ورود و دسترسی آنها به فضاهای پردازش ابری را صادر می‌کنند. 

به عبارت دیگر این فناوری‌ها از صدا یا چهره مخاطب به عنوان یک رمزعبور استفاده می‌کنند و اگر صدا یا چهره کاربر را شناسایی نکنند، اجازه ورود را به او نمی‌دهند.

شرکت مک آفی هم اکنون خدماتی با نام لایوسیف (LiveSafe) عرضه کرده است که از فناوری های بیومتریک برای احراز هویت کاربران استفاده می کند. 

لایوسیف یک داشبورد تحت وب است که یک گیگابایت فضای ذخیره دارد و کاربران خود را از طریق چهره یا صدای آنها شناسایی می‌کند. مک آفی این خدمات را به آنتی ویروس و سایر قابلیت‌های امنیتی نیز مجهز کرده است.

مک آفی لایوسیف را به یک مخزن آنلاین تشبیه کرده است که کاربران می‌توانند اسناد مهم خود را در آن ذخیره کنند. این خدمات از طریق گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است و شیوه احراز هویت کاربران در هر یک از این ابزار نیز متفاوت است.

گری دیویس، معاون بخش کسب و کارهای مصرفی جهانی در شرکت مک آفی درباره فناوری‌های احراز هویت بیومتریک گفته است: این فناوری‌ها به قابلیت‌های امنیتی و ضدسرقتی نهفته است که در تراشه‌های ساخت شرکت اینتل برای لپ تاپ‌ها به کار رفته است. این تراشه‌ها دارای یک لایه امنیتی اضافی است.

شرکت مک آفی برای خدمات لایوسیف خود قیمت‌های مختلفی تعیین کرده است. کاربران می‌توانند حق استفاده از آن را ۱۹.۹۹ دلار بخرند و بعد به ازای یک سال استفاده از آن ۷۹.۹۹ دلار دیگر بپردازند.

گفتنی است اینتل شرکت مک آفی را در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۷.۶۸ میلیارد دلار خریداری کرده است.
کد مطلب: 26183
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام