۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۵۹

نخستین لپ‌تاپ جهان مبتنی بر پردازنده Haswell اینتل عرضه شد

ایتنا - این لپ‌تاپ پیشرفته LaVie L نام دارد که شامل نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS می‌شود و قادر است تصاویر را با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش بگذارد.
نخستین لپ‌تاپ جهان مبتنی بر پردازنده Haswell اینتل عرضه شد


شرکت NEC برای آنکه یک گام از رقبای خود در دنیای رایانه‌های شخصی پیشی بگیرد، نخستین لپ‌تاپ دنیا مجهز به چهارمین سری از پردازنده‌های Core اینتل را با نام Haswell عرضه کرد.


به گزارش ایتنا، این پردازنده که به سیستم‌های جدیدی مجهز شده است، برای نخستین بار در تاریخ ۳ ژوئن در نمایشگاه Computex تایوان توسط شرکت اینتل به نمایش درمی‌آید.
اما NEC پیش از این زمان خبر تولید لپ‌تاپ مجهز به پردازنده یاد شده را منتشر کرده و آن را وارد ژاپن کرده است.

این لپ‌تاپ پیشرفته LaVie L نام دارد که شامل نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS می‌شود و قادر است تصاویر را با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش بگذارد.

برای این رایانه شخصی قابل‌حمل رم ۸ گیگابایتی، هارددیسک یک ترابایتی، حافظه جامد(SSD) ۳۲ گیگابایتی، سیستم‌عامل ویندوز ۸ و نسخه‌های Home و Business مجموع نرم‌افزاری Office مایکروسافت در نظر گرفته شده است.

پیشرفته‌ترین مدل این لپ‌تاپ با قیمت ۲۰۰ هزار ین(اندکی کمتر از ۲ هزار دلار) وارد کشور ژاپن شده است و هنوز به درستی مشخص نیست که NEC از چه زمان آن را وارد دیگر کشورهای جهان می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که شرکت اینتل در تاریخ ۳ ژوئن پردازنده Haswell را برای رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌‌ها، رایالانه‌های شخصی قابل تغییر، رایانه‌های شخصی جداشدنی و رایانه‌های لوحی معرفی کند.

کد مطلب: 26177
نام شما
آدرس ايميل شما