کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرورهای آپاچی هدف حملات بدافزار 'Cdorked'

15 ارديبهشت 1392 ساعت 12:05

ایتنا- محققان امنیتی، راه نفوذ مخفی جدیدی را در سرور آپاچی كشف كرده اند كه هیچ اثری از تغییر رفتار خود بر روی درایو هارد یا در فایل های ثبت وقایع سرور به جا نمی گذارد.




محققان امنیتی، راه نفوذ مخفی جدیدی را در سرور آپاچی كشف كرده اند كه هیچ اثری از تغییر رفتار خود بر روی درایو هارد یا در فایل های ثبت وقایع سرور به جا نمی گذارد. 


بر اساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط شركت امنیتی ESET یا Sucuri، ماژول Linux/Cdorked.A یك چالش اساسی برای ادمین های وب می باشد. 


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، برخلاف اكثریت چنین بدافزارهایی، بدافزار Cdorkedهیچ فایلی را بر روی درایو هارد نمی نویسد، پیكربندی خود را در یك حافظه اصلی چند مگابایتی ذخیره می كند كه به راحتی با فرآیندهای دیگر به اشتراك گذارده می شود.
Pierre-Marc Bureau از شركت امنیتی ESET اظهار داشت كه مهاجمان از دو طریق می توانند رفتار راه نفوذ مخفی موجود در سرور را كنترل نمایند. 

مهندسان شركت ESET تخمین می زنند كه صدها سرور تحت تاثیر این بدافزار قرار دارند كه احتمالا این بدافزار از هزاران وب سایت برای تغییر مسیر سوء استفاده می كند. 

به منظور تشخیص و خلاص شدن از این بدافزار باید یكپارچگی سرورهای آپاچی را بررسی كرد یا بهتر است تا نگاهی به روگرفت حافظه انداخت تا بدافزار را كشف كرد.
شركت ESET گفت: ما به مدیران سیستم توصیه می كنیم كه سرورهای خود را بررسی نمایند تا اطمینان حاصل شود كه تحت تاثیر این تهدید قرار ندارند. 

قبلا ESET گزارش كرده بود كه كاربران اینترنتی بانك ها تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفته اند. باید توجه داشت كه تمامی اصلاحیه ها را در زمان خود اعمال نمایید چرا كه در حال حاضر مهاجمان از آسیب پذیری سرورها برای اینگونه حملات استفاده می‌كنند.


کد مطلب: 26049

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26049/سرورهای-آپاچی-هدف-حملات-بدافزار-cdorked

ايتنا
  https://www.itna.ir