۲۰
۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
معاون وزیر ICT در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد:

مشکلات اینترنت هیچ ربطی به انتخابات ندارد

ایتنا- علیرغم اینکه کاربران ایرانی هنوز هم با مشکلات اینترنت گریبانگیر هستند، مسئولان می‌گویند این مشکلات موقتی است و ربطی به زمان و اتفاق خاصی ندارد.
مشکلات اینترنت هیچ ربطی به انتخابات ندارد



رییس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهاتی که اختلالات اخیر اینترنت را به نزدیک شدن به زمان انتخابات ربط می‌دهند، تاکید کرد: پارامترهای متعددی در سرعت اینترنت دخیل است و نزدیک شدن زمان انتخابات هیچ نقشی در کاهش سرعت نخواهد داشت.


به گزارش ایتنا از ایسنا ، علی حکیم جوادی  اظهار کرد: در بررسی سرعت اینترنت لازم است پارامتراهای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و باید توجه داشت در گذشته هم گاه در ارائه سرویس‌ها و خدمات مشکلاتی از سوی ارائه کنندگان اینترنت ایجاد می‌شد و اکنون نمی‌توان نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات را دلیل این موضوع دانست. 


معاون وزیر ICT همچنین با بیان این مطلب که در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور به سرعت در حال رشد است تصریح کرد: آمارهای جهانی هم رشد ایران در این زمینه را مورد تایید قرار می‌دهد. اکنون تعداد سایت‌های .ir که در دنیا ثبت می‌شوند، نسبت به سایر کشورها به مراتب بالاتر است و این موضوع گویای آن است که تعداد کاربران ما با رشد مواجه است.

حکیم جوادی همچنین عنوان کرد: اکنون سایت‌های .ir از مرز ۳۶۰ هزار سایت گذشته است و این موضوع گویای این است که تعداد متقاضیان اینترنت درحال افزایش است.


وی ادامه داد: اکنون خدمات فنی هم به نسبت بیشتر شده و اگر قرار باشد این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، قطعا بر روی سرویسی که به مردم داده می‌شود اثر خواهد گذاشت.


رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حقوق کاربران یادآور شد: در ماده ۴۶ نیز به تضمین سطح خدمات اشاره شده که باید حتما هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا بدین ترتیب فردی که سرویسی می‌گیرد از تضمین ثبت خدمات برخوردار شود.


وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بخشی در مرکز متما به سنجش کیفیت خدمات شرکت‌های اینترنتی اختصاص داده شده است اظهار کرد: لازم است که این موارد مورد توجه بیشتری قرار گیرند چرا که اکنون به لحاظ زیرساختی آنچه به وزارت ارتباطات برمی‌گردد مشکلی ندارد و چه از نظر اینترنت و چه از نظر اینترانت، سرویس‌ها مرتب در حال بهبود است و به نوعی پهنای باند در حال گسترش محسوب می‌شود.


حکیم جوادی در پایان با تاکید مجدد بر این که لازم است به سطح خدماتی که ارائه می‌شوند توجه بیشتری صورت بگیرد، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به تسلطی که در وزارت ارتباطات وجود دارد به خصوص زیرساخت‌ها، از نظر علمی و فنی از وضعیت خوبی برخوردار است.
کد مطلب: 26038
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
بازم چشم ما به جمال مشعشع این اقا روشن شد!!!!!
feedback
اصلا کو اینترنت؟
کو مشکل اینترنت؟
کو سرعت؟
حامد
feedback
Russian Federation
دروغگو رو بردن جهنم گفتن هیزمش تره ... آخه این جیمیل که با بدبختی باز میشه ربطی به انتخابات نداره ؟؟؟؟؟؟؟ جان مادرتون راستشو بگید
محمدقاسم
feedback
United States
تا حالا که هر روز سازمان فناوری اطلاعات، وجود هرگونه مشکل در اینترنت کشور را منکر میشد و میگفت به ما چیزی گزارش نشده. حالا چی شده که وجود مشکل را قبول کرده اند ولی ارتباط اونا با انتخابات مردود دونستند؟ چوپان دروغگو؟ سنگ پای قزوین؟ آدم حساب نکردن مشترکان اینترنت؟
feedback
بابا قشنگ. ماکه میدونیم چه خبره. بس کنید این بازیارو. با ما کاربران اینترنت مهربون باشد و ما هم شمارو دوست خواهیم داشت.
saleh
feedback
یکی ایشون رو ببره جلوی کامپیوتر ببنیم اصلا می دونه اینترنت چیه؟؟. این چه وضعیتی هست .
feedback
واقعا حیفه
باید گوگل و مایکروسافت و اون پسره زاکربرگ رو بیارن پیش این آقای خندان
یک کمی راستگویی و مدیریت رو یاد بگیرن.
وا!
مجید
feedback
United Kingdom
هیچ ارتباطی نداره ؟ چرا دروغ تحویل مردم میدین ...

از ساعت 8-9 دیشب دسترسی به بازی های آنلاین و کلا Ip ها خارج کشور به اینترنت بعد از یک دقیقه اتصال ، قطع میشه ...

همین روز هاست که به خاطر اینترنت از این کشور ... برم .

آخه من چه گناهی کردم باید اینجا به دنیا بیام ؟ ...

این همه پیشرفت تو بخش های مختلف داریم ، ولی تو اینترنت باید بدترین کشور تو دنیا باشیم ؟ ...

یه مشت نفهم اداره کشور به عهده بگیرن همینه .
feedback
احتمالا سرعت لاکپشتی سایتی مانند گوگل هم از سرورهای ضعیف این شرکته!!
آنچه که عیان است...
خواهش می کنم شما زحمت نکشید!
شایان
feedback
من که لب مرزم از اینترنت کشور آذربایجان استفاده میکنم با سرعت 22mbit خدایی انگار تو کره هستم وقتی میرم کافینت به حال مردم گریم میگیره.
feedback
اینترنت رو تبدیل کردیم به ابزار ایجاد نفرت. مثل اب خورد هزاران هزار کاربر ایرانی رو ناراحت و عصبانی و مایوس میکنیم و عین خیالمونم نیست که ناراحت کردن این همه ایرانی چه پیامدهای ناخوشایندی ممکنه داشته باشه .
رفیعی
feedback
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم با این کاراتون دارید صیر مردم را لبریز میکنید. بترسید از آن روزیکه....
feedback
ربط داره. همیشه به یه چیزی ربط داره. موضوع اینه که یه ... بهشون قدرت داده شده که بشینن برای وضعیت اینترنت این مملکت تصمیم های بزرگ بگیرن. بدون اسیب شناسی پیامدهای تصمیم هاشون هر بلایی دلشون خواست سر اینترنت کشور میارن.
feedback
موضوع اینه که شیلنگ اینترنت کشور زیر پای عده‌ای ادم فاقد قدرت تجزیه و تحلیله که بهشون اجازه داده شده هر وقت به خیال خودشون احساس خطر کردن جریان داده رو بند بیارن. اونها هم که ماشالله همیشه خدا احساس خطر میکنن.
feedback
معلومه یه کسی مثل این اقا و کسایی مثل ایشون تو این مملکت باشن همین میشه :(
امیر خان
feedback
United Kingdom
همه مشکلات رو انداخت گردن شرکت های ارائه دهنده
آقای راستگو بنده بعنوان ارائه دهنده از خدامه سرویس پرسرعت بدم ارتباط با پینگ خوب بدم کاربرم ویدئو ببینه 10 تا کار دیگه انجام بده پولشو بگیرم کاربر راضی ما هم راضی چرا اینقدر دروغگویی باب شده تو این مملکت می خواد تعریف کنه میگه تعداد سایت های .IR زیاد شده .آخه یعنی چی ؟
بنده بخاطر وضعیت اینترنت ارائه شده از سوی زیرساخت در حال از دست دادن تمام مشترکانم هستم اینم از پاسخ ایشون .هیچ امیدی به آینده نیست
سجاد
feedback
جلل خالق جلل خالق جلل خالق ماشاالله.
`پرهام
feedback
United States
آخه آقای زیرساخت که میای ارتباط با سرور رو هر 30 پانیه یکبار قطع میکنی فکر نمیکنی ارتباط اون بنده خدایی هم که میخواد گیم آنلاین بازی کنه هم با سرور قطع میشه
تصویر اون مادربزرگی که بچه اش رو از تو اسکایپ میخواد ببینه هی قطع و وصل میشه؟
جون بچه ات قسم این روش فیلترینگ بنظرت درسته؟
آخه بابا چرا همیشه میخواین مردم رو تحت فشار بذارین؟؟؟؟
امیر رجائی زاده
feedback
United States
ساکت باشن بیشتر به نفعشونه
feedback
موقع انتخابات پر سرعت تر از هر موقع اینترنت خواهیم داشت تا بعضی دوستان از توهم خود دربیایند .:)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام