کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امسال بازار نرم افزارهای همراه به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد

11 ارديبهشت 1392 ساعت 11:29

ایتنا- اپل، بیشترین سهم یعنی جدود 65درصد از بازار نرم‌افزارهای همراه را به خوداختصاص داده است.




برآورد‌ها نشان می‌دهد بازار نرم افزارهای همراه یا اپ‌ها امسال به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید و شرکت اپل نیز ۶۵ درصد از این بازار را تصاحب خواهد کرد. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت venturebeat، برآوردهای شرکت اِی بی آی ریسرچ (ABI Research) نشان می‌دهد امسال درآمد عرضه کنندگان نرم افزارهای همراه در مجموع به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید که سی و پنج درصد از آن، یعنی ۸. ۸ میلیارد دلار متعلق به نرم افزارهای ویژه رایانه‌های لوحی است و ۶۵ درصد آن، یعنی ۴. ۱۶ میلیارد آن نیز متعلق به گوشی‌های هوشمند خواهد بود. 

این موسسه پیش بینی کرده است شرایط در در این بازار به گونه‌ای پیش خواهد رفت که رایانه‌های لوحی از گوشی‌های هوشمند پیشی خواهند گرفت و سهم بیشتری از این نرم افزار‌ها را از آن خود خواهند کرد. 

اِی بی‌ آی ریسرچ پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۱۸ که رایانه‌های لوحی از گوشی‌های هوشمند پیشی خواهد گرفت، حجم بازار نرم افزارهای همراه به ۹۲ میلیارد دلار خواهد رسید. 

بنا بر این گزارش، امسال ۶۵ درصد از این اقتصاد ۲۵ میلیارد دلاری نصیب شرکت اپل خواهد شد و پس از آن سیستم عامل اندروید شرکت گوگل نیز از این بازار ۲۷ درصد سهم خواهد برد. ۸ درصد باقیمانده نیز میان صاحبان دیگر سیستم‌های عامل همراه مثل ویندوز فون و بلک بری تقسیم خواهد شد. 

یافته‌های این پژوهش این است که در این بازار رفته رفته سهم اپل در مقابل سهم گوگل کاهش خواهد یافت، بطوری که در سال ۲۰۱۸ سهم این شرکت حدود ۵۲ درصد از این بازار خواهد بود. 

البته ۵۲ درصد آن زمان چیزی معادل ۴۸ میلیارد دلار خواهد بود که این رقم از لحاظ پولی تقریباً سه برابر ۶۵ درصد کنونی (۱۶ میلیارد دلار) خواهد بود.


کد مطلب: 26016

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26016/امسال-بازار-نرم-افزارهای-همراه-۲۵-میلیارد-دلار-می-رسد

ايتنا
  https://www.itna.ir