۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹

دروغ‌های شاخدار گوگل! (بخش سوم)

ایتنا – شوخی یا دروغ اول آوریل، یک سنت قدیمی در میان رسانه‌های غربی است.
دروغ‌های شاخدار گوگل! (بخش سوم)


در سال ۲۰۰۸، گوگل در ادامه شوخی‌های اول آوریلی خود، از راه‌اندازی یک سرویس جستجوی مبتنی بر نیروی انسانی در چین خبر داد. 


بر این اساس هنگامی که کاربران در کادر جستجوی google.cn مطلبی را تایپ می‌کردند، یک گروه متشکل از ۲۵ میلیون داوطلب، در منابع عظیم مکتوب و دیجیتال دست به جستجو می‌زد تا جواب کاربر را پیدا کند و به او تحویل دهد! 



در این روش گوگل پیش‌بینی کرده بود که کاربر طی ۳۲ ثانیه می‌تواند پاسخ خود را دریافت دارد.

البته در این سرویس دکمه Search صفحه گوگل، از مکان‌نمای ماوس فرار می‌کرد و کاربر نمی‌توانست بر آن کلیک کند.

در همان سال گوگل گفت قصد دارد در ۲۲ آوریل مصادف با روز زمین، تمام گفتگوهایی را که از طریق پیام‌رسان این شرکت موسوم به Google Talk انجام می‌شود، کوتاه و مختصر نماید. 



گوگل اعلام کرد با این کار می‌خواهد از طریق کاهش مصرف انرژی مورد نیاز برای انتقال چت‌ها، از تولید و انتشار گاز دی‌اکسید کربن بکاهد!

در آوریل سال ۲۰۰۹ گوگل یک دروغ شاخدار گفت: خودکار شدن جیمیل.

در این تاریخ کاربرانی که از جیمیل استفاده می‌کردند، با یک پیغام مبنی بر راه‌اندازی قابلیت جدیدی به نام Gmail Autopilot روبرو شدند. 




Autopilot به معنای خلبان خودکار است و گوگل مدعی شده بود که با استفاده از این قابلیت، کاربران جیمیل دیگر نیاز نیست به ایمیل‌هایشان پاسخ دهند بلکه این کار به طور خودکار انجام می‌شود.

«خلبان خودکار جیمیل» قادر به تجزیه و تحلیل ایمیل‌های دریافتی کاربر است و می‌تواند بر اساس نوع نوشته ایمیل دریافتی، به آن پاسخ دهد و در آن حتی پیچیدگی و اندازه جملات را نیز لحاظ کند.

کافی است کاربر شیوه استفاده از علائم نگارشی و نیز لحن مورد علاقه خود را به Gmail Autopilot بشناسد تا باقی کارها به طور اتوماتیک انجام شود. 




این سیستم حتی می‌تواند به ایمیل‌های ارتباطی نیز واکنش نشان دهد.

به عنوان مثال اگر کسی با لحن شدید و پرخاشگرانه با شما صحبت کرد، Gmail Autopilot ممکن است به ارتباط او با شما خاتمه دهد و به این ترتیب فرد بی‌ادب را تنبیه کند!

برای فعال کردن این ویژگی، کاربر می‌بایست به قسمت Settings برود. با این حال اگر کسی به آنجا مراجعه می‌کرد، متوجه می‌شد که چیزی به اسم Autopilot وجود ندارد!

در همان سال، گوگل استرالیا از ساخت نوعی توپ ویژه خبر داد که قرار بود فوتبال استرالیا را به طور کلی متحول سازد.

gBall که از آن به عنوان «جدیدترین فناوری فوتبال» نام برده می‌شد، نمونه اولیه یک توپ پیشرفته و مجهز به GPS بود که طبق برنامه قرار بود در لیگ فوتبال استرالیا به کار گرفته شود. 




بنا به خالی‌بندی‌های گوگل، این توپ قادر است مکان، نیرو و سرعت چرخش ضربه وارد آمده به خود را اندازه‌گیری کند و متناسب با آن، واکنش نشان دهد.

همچنین اگر مربی فوتبال یا کارشناسان خارج از زمین بازی بخواهند با بازیکن صحبت کنند، این توپ به ارتعاش در می‌آید و وی را از این موضوع مطلع می‌سازد.

البته استفاده از این توپ جادویی رایگان نبود.

گوگل گفته بود علاوه بر هزینه اولیه، قیمت استفاده از این توپ ۱۰ دلار به ازای هر شوت خواهد بود.

این مبحث ادامه دارد چون شوخی‌های گوگل هنوز تمام نشده! 


کد مطلب: 25805
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام