۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۴

خاورمیانه به یکی از بازارهای بزرگ فناوری‌های پردازش ابری تبدیل می‌شود

ایتنا- البته پس از اشباع شدن مناطقی مثل آمریکای شمالی در بازار فناوری‌های ابری، به حد اشباع رسیده‌اند و اینک نوبت خاورمیانه است که از این فناوری تغذیه شود.
خاورمیانه به یکی از بازارهای بزرگ فناوری‌های پردازش ابری تبدیل می‌شود


وب سایت فوربس پیش‌بینی کرده است خاورمیانه در آینده به یکی از بازارهای بزرگ فناوری‌ها و خدمات پردازش ابری تبدیل شود. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت فوربس در گزارشی تحلیلی نوشته بازار فناوری‌های پردازش ابری در مناطقی مثل آمریکای شمالی به حد اشباع رسیده و به نظر می‌رسد مناطق دیگری در جهان از جمله خاورمیانه رفته رفته به بازارهای بزرگی برای محصولات تحت پردازش ابری تبدیل خواهد شد. 


فوربس در این زمینه به گزارشی از شرکت پژوهشی آی دی سی استناد کرده است که بر اساس آن سرمایه گذاری کشوری مثل عربستان سعودی در بخش فناوری‌های پردازش ابری در سال ۲۰۱۲ بیش از ۳۴ درصد در مقایسه با سال قبل از آن رشد داشته و بر همین مبنا پیش‌بینی شده نرخ رشد خدمات پردازش ابری در این کشور تا سال ۲۰۱۶ به ۷. ۴۹ درصد برسد. 


فوربس در این زمینه همچنین به شراکت شرکت ویرچو استریم و اپراتور «اتحاد التصالات» در منطقه خاورمیانه به عنوان یکی از شواهد مورد استناد خود اشاره کرده است. 

شرکت ویرپو استریم یکی از عرضه کنندگان مطرح خدمات پردازش ابری است که در ایالت مریلند آمریکا مستقر است و در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده اما در سه سالی که از عمر آن می‌گذرد رشد نسبتاً پرشتابی را تجربه کرده است. 

شرکت اتحاد التصالات نیز بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی در منطقه خاورمیانه و آفریقا محسوب می‌شود. این دو شرکت تلاش می‌کنند با همکاری یکدیگر استفاده از محصولات و خدمات پردازش ابری را در کشورهای خاورمیانه گسترش دهند. 

بر اساس این گزارش، شرکت‌های بزرگی مثل سیسکو، اچ پی، ای ‌ام سی، ان ‌ای سی و سیمن سور نیز توجه خود را به بازار خاورمیانه معطوف کرده‌اند که در میان آن‌ها اچ پی تمرکز بیشتری بر این بازار کرده است. 

اچ پی اخیراً در دبی یک مرکز خدمات پردازش ابری همراه تاسیس کرد که می‌کوشد خدمات پردازش ابری خود را به شرکت‌ها و کسب و کارهای این منطقه بفروشد. 

فوربس در پایان بدین نکته نیز اشاره کرده که علیرغم سرمایه گذاری‌های بزرگی که شرکت‌های عرضه کننده خدمات پردازش ابری در کشورهای خاورمیانه انجام داده‌اند، بازار این منطقه از جهان هنوز مراحل ابتدایی خود را می‌گذراند.
کد مطلب: 25582
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام