۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۷

تداوم فعالیت بوت‌نت آسپروکس با وجود تمامی اقدامات

ایتنا- خطوط هواپیمایی و شرکت پست آمریکا از مشهورترین قربانیان بوت‌نت هستند.
تداوم فعالیت بوت‌نت آسپروکس با وجود تمامی اقدامات




محققان شرکت امنیتی ترندمیکرو می‌گویند مهار شبکه بوت نت آسپروکس که سال‌ها از فعالیت تخریبی آن می‌گذرد، به معضلی جدی مبدّل شده است.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از نتورک ورلد، این شبکه بوت نت تا به حال به طور گسترده برای انتشار انواع بدافزار، هرزنامه، نرم افزارهای ضدویورس جعلی به کار گرفته شده است.

شرکت امنیتی ترندمیکرو گزارشی ۳۰ صفحه ای را در این زمینه منتشر کرده و اعلام کرده شبکه بوت نت آسپروکس در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار شناسایی شد و تکنیک های مهندسی پیچیده آن باعث شده متخصصان امنیتی از توجه به این شبکه غافل شوند.

از جمله قربانیان مشهور این شبکه بوت نت می توان به خطوط هواپیمایی آمریکا و همین طور شرکت پست سرتاسری این کشور اشاره کرد. هرزنامه های ارسالی از سوی آسپروکس معمولاً بدافزارهایی هستند که در قالب فایل های ضمیمه برای کاربران ارسال می شوند.

در برخی موارد هم این هرزنامه ها حاوی لینک هایی هستند که کاربران را به سمت سایت های آلوده هدایت می کنند. نتیجه این آلودگی ها کنترل رایانه های کاربران توسط هکرهاست.

این شبکه بوت نت یک بار در سال ۲۰۰۸ شناسایی و از کار افتاد، پس از این امر از شدت ارسال انواع هرزنامه به طور قابل توجهی کاسته شد، اما پس از آن با فعال شدن مجدد این شبکه بوت نت حجم و تعداد هرزنامه های ارسالی نیز به شدت افزایش یافت.
کد مطلب: 25538
نام شما
آدرس ايميل شما


وحید
feedback
تلفظ صحیح کلمه Bot Net ، بات نت می باشد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام