۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۶

درخواست رسمی هالیوود از گوگل

ایتنا – برنامه‌های ناقض کپی رایت به یک مشکل رو به رشد تبدیل شده است.
درخواست رسمی هالیوود از گوگل


فشار بر شرکت گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های آندرویدی ناقض حق مولف افزایش یافته است. 


به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه المصری الیوم، پنج شرکت بزرگ هالیوودی از گوگل خواسته‌اند آن دسته از برنامه‌های ناقض حق مولف (کپی رایت) را که به حقوق این استودیوها دست‌درازی می‌کند، از فروشگاه گوگل پلی حذف کند.

این درخواست به طور رسمی به گوگل ارائه شده است.

انجمن فیلم آمریکا با اشاره به این که این برنامه‌های قانون‌شکن به یک «مشکل رو به رشد» تبدیل شده، گفت استفاده از این اپلیکیشن‌ها بعضاً کاربران را با مشکلاتی همچون برنامه‌های مخرب و ویروس‌های رایانه‌ای دچار می‌سازد.

مارک میلر، نایب رئیس انجمن حمایت از محتواهای اینترنتی گفت اپلیکیشن‌های مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند که به محتواهای ناقض مالکیت معنوی لینک مستقیم می‌دهد، به یک مشکل رو به رشد تبدیل شده و باید فکری به حال آن کرد.

وی افزود این اپلیکیشن‌ها علاوه بر این که دسترسی غیرقانونی به محتواهای کپی‌شده را فراهم می‌آورد، کاربران را در معرض خطر ویروس‌های رایانه‌ای قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش یک شرکت فعال در حوزه کنترل و نظارت بر استفاده از نشانه‌های تجاری، با بررسی حدود ۱۰۰ اپلیکیشن آندرویدی مرتبط با مسابقه اسکار، دریافت که ۹۰ درصد این برنامه‌ها از محتواهای رسانه‌ای فاقدمجوز استفاده می‌کند. 
 
 
کد مطلب: 25463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام