۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲

علاقه کسب و کارهای کوچک و متوسط به داده‌های کلان در حال افزایش است

ایتنا- داده‌های کلان به مجموعه‌ای از داده‌ها گفته می‌شود که به خاطر بزرگی و حجم وسیعشان نمی‌توان آن‌ها را همانند پایگاه‌های داده معمولی مدیریت کرد.
علاقه کسب و کارهای کوچک و متوسط به داده‌های کلان در حال افزایش است


مطالعه شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد استقبال کسب و کارهای کوچک و متوسط از داده‌های کلان در حال افزایش است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت midsizeinsider، پیمایش صورت گرفته توسط شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد ۷۵ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط قصد دارند در سال آینده از راهکارهای مبتنی بر داده‌های کلان استفاده کنند. 

شرکت مایکروسافت که در این پیمایش نظر ۳۰۰ نفر از مدیران آی.تی کسب و کارهای کوچک و متوسط را جویا شده، دریافته است که فناوری داده‌های کلان رفته رفته به بخش مهمی از زیرساخت‌های اطلاعاتی این کسب و کار‌ها تبدیل می‌شود. 

این مطالعه نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد از شرکت‌های مورد بررسی هم اکنون به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای استفاده و تحلیل داده‌های کلان هستند و ۱۳ درصد از آن‌ها نیز در حال حاضر از این داده‌ها استفاده می‌کنند. 

حدود ۹۰ درصد از این کسب و کار‌ها نیز بودجه ویژه‌ای را کنار گذاشته‌اند تا آن را صرف طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به داده‌های کلان کنند. 

بر اساس این گزارش، پژوهشگران مایکروسافت در جریان این مطالعه متوجه شدند که داده‌های کلان فقط مورد علاقه واحدهای آی.تی کسب و کار‌ها نیست، بلکه واحدهای فروش، خدمات مشتری، امور مالی، بازاریابی و غیره نیز مشتاق استفاده از داده‌های کلان هستند. 

داده‌های کلان به مجموعه‌ای از داده‌ها گفته می‌شود که به خاطر بزرگی و حجم وسیعشان نمی‌توان آن‌ها را همانند پایگاه‌های داده معمولی مدیریت کرد. 

این داده‌ها آنقدر وسیع و حجیم هستند که با نرم افزار‌ها و ابزار معمولی مدیریت داده‌ها نمی‌توان عملیات مختلفی از قبیل گردآوری، ذخیره سازی، مدیریت و پردازش را بر روی آن‌ها انجام داد. 

برآوردهای شرکت مایکروسافت حاکی از این است که بازار جهانی داده‌های کلان در سال گذشته میلادی به ۲۸ میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌رود امسال به مرز ۳۴ میلیارد دلار برسد.
کد مطلب: 25450
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام