۲
۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۲۲

سرمایه‌گذاری 50 میلیون یورویی اروپا برای راه‌اندازی شبکه 5G

ایتنا - رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که این منطقه با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون یورویی تحقیقات خود را برای راه‌اندازی نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به ۵G آغاز کرده است.
سرمایه‌گذاری 50 میلیون یورویی اروپا برای راه‌اندازی شبکه 5G


"نیلی کروئز"(Neelie Kroes) رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که این منطقه با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون یورویی تحقیقات خود را برای راه‌اندازی نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G آغاز کرده است و این سرویس را تا سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی می‌کند. 


به گزارش ایتنا، کروئز در این خصوص گفت: «من می‌خواهم که شبکه مخابراتی 5G توسط صنعت اروپایی تولید و راه‌اندازی شد و تحقیقات لازم برای این کار در اروپا انجام شود تا فرصت‌های شغلی جدید به واسطه این فناوری برای ما به وجود آید. ما تمام سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این کار را انجام خواهیم داد.»

در سال ۲۰۲۰ میلادی ترافیک شبکه‌های موبایلی جهان ۳۳ برابر این حجم نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی خواهد بود.

در این دوره زمانی دسترسی به اینترنت به اصلی‌ترین سرویس اپراتورهای مخابراتی تبدیل خواهد شد و دستگاه‌های الکترونیکی همراه از قبیل گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی، ماشین‌های هوشمند و حسگرها مشتریان اصلی این سرویس خواهند بود. 

از جمله پروژه‌های تحقیقاتی اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی این شبکه مخابراتی می‌توان به METIS، ۵GNOW، iJOIN، TROPIC، Mobile Cloud Networking، COMBO، MOTO و PHYLAWS اشاره کرد که فناوری تمامی آنها توسعه‌یافته‌تر از شبکه 4G است و برای پنجمین نسل از شبکه‌های مخابراتی انجام می‌شوند. 

این پروژه‌ها قابلیت‌های فراوانی دارند که از جمله آنها می‌توان به توانایی‌های سیستم مخابراتی METIS اشاره کرد.
میزان نقل و انتقال اطلاعات در این سیستم مخابراتی ۱۰۰۰ بار بیشتر از شبکه‌های کنونی است و علاوه بر این، در این سیستم ۱۰ تا ۱۰۰ برابر تعداد مشترکان متصل به اینترنت نسبت به مدل کنونی بیشتر می‌شود.
 
کد مطلب: 25412
نام شما
آدرس ايميل شما


علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
بیا! اینا دارن سرمایه گذاری میکنن ئاسه نسل 5 بعد ما هنوز داریم سر نسل دعوا میکنیم هی خدا شانسم نداریم! می افتادم ماگاسکار ...
feedback
اینجا آقایون سر اینکه رایتل بد است یا بدتر یا خیلی بدتر با هم کشمکش دارند.

ای خداااااااااااااااا