۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸

محرومیت زنان کشورهای در حال توسعه از ابزارهای مالی موبایلی

ایتنا- هنوز هستند زنانی که یا قادر نیستند و یا این حق از آنان سلب شده است که بتوانند حتی با موبایل قبضی پرداخت کنند.
محرومیت زنان کشورهای در حال توسعه از ابزارهای مالی موبایلی



بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های دو شرکت GSMA و Visa، زنان ساکن کشورهای در حال توسعه در زمینه دسترسی به خدمات موبایلی مالی بسیار محروم هستند و این فرصت‌ها در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سلولار – نیوز، این مطالعه روی زنان کشورهای اندونزی، کنیا، پاکستان، گینه نو و تانزانیا انجام شده است و کارشناسان تلاش کردند دریابند که موسسات مالی و شرکت‌های مخابراتی چگونه می‌توانند از زنان این مناطق که در پایین‌ترین سطح زندگی قرار دارند، پشتیبانی بهتری انجام دهند. 


در سراسر جهان حدود ۲ میلیارد نفر که بخش قابل ملاحظه آن را زنان تشکیل می‌دهند، به خدمات پایه و مبتدی مالی دسترسی ندارند. 

این بررسی که مدیریت آن را مرکز مالی Bankable Frontier Associates برعهده داشت نشان داد که زنان به طور معمول به درآمد خانوار کمک می‌کنند.

بر اساس گزارش موجود، ۷۵ درصد زنانی که در این مطالعه شرکت کردند به درآمد خانواده نیز کمک می‌کردند که در بیشتر مواقع از منابع غیرمعمول نظیر فعالیت در شرکت‌های تجاری کوچک و فروش محصولات کشاورزی درآمد به‌دست می‌آوردند.

همچنین مشخص شد که زنان از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند تا سیستم مالی خانواده را مدیریت کنند. طبق آمار موجود ۶۰ درصد زنان مورد بررسی برای احتیاجات آتی پول پس‌انداز می‌کرده‌اند و یک‌سوم آن‌ها نیز قبض‌های مربوط به خانه را به‌تنهایی پرداخت می‌کردند.

کارشناسان همچنین دریافتند که زنان سرویس‌‌های موبایلی مالی را ایمن می‌دانند. به عنوان مثال در کشور کنیا ۹۵ درصد زنان از حواله‌های مالی موبایلی به عنوان ابزاری ایمن و شخصی استفاده می‌کردند. در مقایسه با آن‌ها حدود نیمی از این افراد دریافت پول نقد را روشی ایمن برای خود می‌دانستند.
کد مطلب: 25403
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام