۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۵

طراحی یک ابزار آنلاین برای ارزیابی مخاطرات حسابرسی‌های مالی

ایتنا- این‌بار تکنولوژی و نرم‌افزارها، به کمک حسابداران می‌آید تا بتوانند با کمترین میزان خطا و اشتباه کار خود را آنجام دهند.
طراحی یک ابزار آنلاین برای ارزیابی مخاطرات حسابرسی‌های مالی


موسسه حسابداران رسمی آمریکا ابزار آنلاین جدیدی برای ارزیابی مخاطرات حسابرسی‌های مالی ابداع کرده است که حسابداران به کمک آن می‌توانند به آسانی به اشتباهات و یا اطلاعات غلط مندرج در گزارش‌های مالی پی ببرند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت موسسه حسابداران رسمی آمریکا (AICPA)، این موسسه که با حسابداران دارای گواهینامه عمومی سروکار دارد، تلاش کرده با طراحی ابزار آنلاین ارزیابی مخاطرات حسابرسی به حسابداران و ممیزان مالی کمک کند تا به راهنمایی لازم در زمینه استاندارهای ارزیابی مخاطرات و نحوه انجام یک حسابرسی صحیح و دقیق دسترسی داشته باشند. 

بر اساس ادعای این موسسه، ابزار آنلاین ارزیابی مخاطرات حسابرسی به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند در وقتی که صرف پر کردن فهرست‌های بازبینی می‌کردند، صرفه جویی کنند. 

چارلز‌ای لاندز، معاون بخش خدمات و استانداردهای حرفه‌ای حسابداری در AICPA درباره این ابزار گفته است: ابزار ارزیابی مخاطرات حسابرسی به ویژه برای حسابرسان شرکت‌های کوچکی مفید است که می‌خواهند بر پیچیدگی عملیات حسابرسی فائق آیند و آن را به صورت هوشمندانه‌تری انجام دهند. 

بر اساس این گزارش، استفاده از این ابزار مستلزم کسب یک اشتراک آنلاین است و مشترکان علاوه بر دسترسی به این ابزار به راهنمایی‌های AICPA نیز در زمینه ارزیابی مخاطرات حسابرسی در گزارش‌ها و اظهارنامه‌های مالی دسترسی خواهند داشت.
گفتنی است موسسه حسابداران رسمی آمریکا که در سال ۱۸۸۷ تاسیس شد، یک سازمان حرفه‌ای حسابداری است و در ۱۲۸ کشور جهان بیش از ۳۸۶ هزار حسابدار رسمی عضو آن هستند. 

وضع استانداردهای اخلاقی و حرفه‌ای برای فعالیت‌های حسابداری و ممیزی مالی از جمله وظایف این سازمان است.
کد مطلب: 24745
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام