۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵

اوراکل دور تازه‌ای از رقابت‌ها در بازار نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی را رقم زد

ایتنا- الوکوئا، وسوسه جدید اوراکل برای خرید است و دلیل آن‌هم شریک بودن الوکوئا با سیلزفورس، غول عرضه کننده اتومایبون‌های بازایابی است.
اوراکل دور تازه‌ای از رقابت‌ها در بازار نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی را رقم زد


انتشار خبر خرید یکی از شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی به نام اِلوکوئا (Eloqua) توسط اوراکل تعجب و شگفتی بسیاری از کار‌شناسان و ناظران صنعت راهکارهای کسب و کار را برانگیخته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت itworld، شرکت اوراکل اعلام کرده قصد دارد ۸۷۱ دلار بابت شرکت اِلوکوئا بپردازد. 

انتشار این خبر از این نظر باعث شگفتی ناظران شده است که اِلوکوئا یک شرکت عرضه کننده نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی تحت پردازش ابری است ولی اوراکل سهم چندانی از بازار نرم‌افزارهای بازاریابی ندارد. 

شرکت اِلوکوئا یکی از شرکای مهم شرکت سیلزفورس است و از این جهت انتظار می‌رود این اقدام رقابت بین اوراکل و سیلزفورس را وارد مرحله تازه‌ای کند. 

شرکت سیلزفورس از جمله مهم‌ترین عرضه کنندگان نرم‌افزار‌ها و اتوماسیون‌های بازاریابی است و اخیراً با ترکیب فناوری‌های مربوط به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تحلیل محتوای این شبکه‌ها راهکار جدیدی عرضه کرده است که استفاده از فناوری پردازش ابری در فعالیت‌های بازاریابی را تسهیل می‌کند. 

تحلیلگرانی مثل مدیر عامل شرکت پژوهشی بیگل معتقدند اقدام اوراکل ممکن است واکنش سیلزفورس را در پی داشته باشد و این شرکت نیز اقدام به خرید شرکت‌های عرضه کننده نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی کند. 

همچنین انتظار می‌رود شرکت‌های مطرح دیگری مثل آی‌بی‌ام و ادوبی نیز تمرکز بیشتری بر روی شرکت‌های فروشنده این نرم‌افزار‌ها به خرج دهند. 

شرکت‌هایی مثل مارکتو، سیلورپاپ و رسپونسیس از جمله مهم‌ترین عرضه کنندگانی هستند که ممکن است از سوی شرکت‌های بزرگ خریداری شوند. 

برخی از کار‌شناسان مثل مدیرعامل شرکت مشاوره دهی بلوولف نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های مشتری اِلوکوئا در حال حاضر از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سیلزفورس استفاده می‌کنند و بعید است که اوراکل تلاش کند این شرکت‌ها را جذب محصولات خود در این حوزه کند.
کد مطلب: 24706
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام