۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۶

سیستم عامل مک بهتر از ویندوز و کاربران اپل خیر تر از کاربران ویندوز

ایتنا- مسئله این است: مک بهتر یا ویندوز؟ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟
سیستم عامل مک بهتر از ویندوز و کاربران اپل خیر تر از کاربران ویندوز


بر اساس مطالعه انجام شده توسط موسسه qgiv.com (موسسه تحقیقاتی در امور خیریه از طریق آنلاین و موبایل) کاربران مک بیشتر از کاربران ویندوز در امور خیریه فعال بوده و کمک می‌کنند.


کاربران مک همواره اعلام کرده‌اند اپل پلتفورم بهتری نسبت به ویندوز ارائه می‌کند. اکنون ما دریافته‌ایم که کاربران مک از کاربران ویندوز بهتر هستند و با موسسات خیریه نیز بیشتر کار می‌کنند. 

بر این اساس کاربرانی که سیستم مک دارند ۲۵ درصد بیشتر از کاربران ویندوز کارهای خیریه می‌کند. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، در آمار qgiv بین نوامبر ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۲ کاربران دارنده مکینتاش ۱۸۲ دلار و کاربران دارنده ویندوز ۱۳۷ دلار کمک کرده‌اند. 

تحقیق مذکور از روی ۳۲۰ هزار کمک توسط ۱۶۵ هزار کاربر، صورت گرفته که نوع مرور گر، نوع ایمیل و نوع سیستم عامل اهدا کننده مورد آنالیز قرار گرفته است. 

بر اساس نوع ایمیل باید گفته شود کاربران جیمیل ۱۴۳ دلار، AOL ۱۳۸ دلار، هات میل ۱۲۸ دلار و یاهو ۱۲۰ دلار و سایر ایمیلها نیز ۱۴۳ دلار از نوامبر ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۲ کمک آنلاین خود را انجام داده‌اند. 

بر اساس نوع مرورگر نیز سافاری کاران ۱۶۸ دلار، کروم کاران ۱۵۳ دلار، فایرفاکس بازان ۱۴۰ دلار و اینترنت اکسپلورر کاران ۱۳۸ دلار در مدت مشابه کمک کرده‌اند. 

از نظر سیستم عامل کاربران مک ۱۸۲ دلار و کاربران ویندوز ۱۳۷ دلار کمک کرده اند. 

در مجموع آیا می‌توان این طور استنباط کرد که کاربران مک بهتر از کاربران ویندوز هستند؟
واقعیت این است که سازندگان دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز سال‌هاست سعی کرده اند سیستم‌های ارزان در اختیار مشتریان خود قرار دهند و یک زمانی لپ تاپ اپل ۵۰۰۰ دلار بود در حالی که گران‌ترین لپ‌تاپ ویندوز ۳۰۰۰ دلار قیمت داشت و بالطبع کسانی که وسع مالی بهتری داشتند مک می‌خریدند و کسانی که وسع مالی کمتری داشتند به سمت ویندوز می رفتند. 

محبوبیت ویندوز را نمی‌توان ملاک دردسترس بیشتر بودن این سیستم عامل به طور قطع دانست. چرا که همان زمانی که کاربران مک با سیستم های خود کار گرافیک و ... انجام می‌دادند کاربران ویندوز بعدا به صف کاربران حرفه‌ای با نرم‌افزارهای جدید گرافیکی پیوستند. 

خوب طبیعتا کاربران برای برنامه‌های گران و اپل گران قیمت پول می دادند تا مثلا فلان فیلم و موسیقی و ... را تولید کنند و یا کارتون مورد نظر را با مک رندر کرده و می ساختند. 

در امریکا تا چند سال پیش فرهنگ مک بازان با فرهنگ ویندوز بازان متفاوت بود و در چند سال اخیر بدلیل ارزانتر شدن مک و گسترده شدن آن از لحاظ حجم تولید، باعث شده تا مانند ویندوز به اصطلاح بیشتر شود اما با اینحال هنوز یک فرهنگ خاص بین مک بازان وجود دارد که معمولا متمول تر از ویندوز بازان هستند. 

کاربران مک نیز اغلب برای برنامه‌ها و نرم افزارهای خود پول پرداخت کرده اند ولی ویندوز بازان ترجیح داده‌اند آنرا کرک شده و قفل شکسته از روی اینترنت دانلود کنند.
کد مطلب: 24663
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام