۶
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۵

راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و بی‌سیم محلی رایگان در تهران

ایتنا - اتصال آسان و رایگان به روش WI- FI، استفاده از یک حساب کاربری در کل شبکه وایمو و عدم نیاز به مودم و نرم‌افزارهای راه انداز از جمله مزیت‌های وایمو است.


مدیر عامل یک شرکت ارائه کننده خدمات وایمکس با بیان اینکه منطق نظام تعرفه‌گذاری بر سرویس‌های وایمکس با اشکالاتی همراه است گفت: از رگولاتوری در خواست کردیم که در منطق تعرفه‌گذاری‌های سرویس وایمکس بررسی‌های مجددی انجام دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ناصر اصفهانی - مدیر عامل مبین نت - اظهار کرد: نخستین شبکه اینترنت پرسرعت و بی‌سیم محلی رایگان تحت عنوان "وایمو" به طور آزمایشی در چند نقطه تهران راه‌اندازی شده و توسعه آن به طور جدی در حال پیگیری است.

او که در حاشیه نمایشگاه الکامپ هجدهم یخن می‌گفت توضیح داد : شبکه وایمو (WIMO) مبین نت به طور آزمایشی افتتاح شده و در الکامپ ۱۸ به طور رسمی معرفی شد.

وی در خصوص وضعیت توسعه شبکه وایمکس پس از افزایش قیمت ارزو نتیجه آن بر کیفیت شبکه وایمکس اظهار کرد: با توجه به قراردادهایی که با پیمانکاران شبکه‌ای خود داشتیم، روند توسعه‌ای این شبکه همچنان ادامه دارد و از کیفیت‌های این شبکه کاسته نخواهد شد چرا که استراتژی ما بر مبنای کیفیت است.

وی در پاسخ به استراتژی این شرکت در خصوص تعرفه‌گذاری بر سرویس‌های وایمکس خاطر نشان کرد: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خواست کردیم که در منطق تعرفه گذاری‌های سرویس وایمکس بررسی‌های مجددی را انجام دهد چرا که منطق این نظام تعرفه‌گذاری با اشکالاتی همراه است.

او در ادامه گفت: در حال حاضر در نقاط مختلفی از جمله سینماها، مراکز خرید، فرهنگسراها، سرای محله، کتابخانه‌ها، بانک‌ها، دفاتر خدمات الکترونیک و مترو سرویس اینترنت بی سیم محلی مبین نت اعطا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اتصال آسان و رایگان به روش WI- FI، استفاده از یک حساب کاربری در کل شبکه وایمو و عدم نیاز به مودم و نرم‌افزارهای راه انداز از جمله مزیت‌های وایمو است.

مدیر عامل مبین نت ضمن اشاره به این موضوع که سرویس بی سیم محلی مبین نت در حال حاضر فقط در فضاهای بسته ارائه می‌شود گفت: درخواست بررسی این موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده‌ایم و به صورت جدی از آنها خواسته‌ایم تا تفاوت ارائه سرویس در فضای بسته و باز را مشخص کنند زیرا این موضوع برای خود ما نیز نامفهوم باقی مانده است. 

اصفهانی گفت: مبین نت در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ شهر را پوشش داده و تعداد ۳۶۰ هزار نفر مشترک فعال دارد که البته تعداد دیگری مشترک غیر فعال نیز دارد که باید به تدریج جذب بازار شوند.

مدیرعامل مبین نت گفت: دولت در حال حاضر از بابت حق پروانه این شرکت سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان دریافت می‌کند اما اگر این میزان صرف توسعه وایمکس می‌شد نتیجه بهتری را به همراه داشت.
کد مطلب: 24610
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
United States
20 تا 30 میلیارد تومن؟!!!! باب؟!

این دولته یا دزد سر گردنه؟!
مرتضی
feedback
Netherlands
این راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و بی‌سیم محلی رایگان در تهران یکی از نشانه های آخر زمان هست فکر میکنم چون حقیقتا باور کردنش خیلی سخته!!!
www.windowsfa.ir
feedback
United States
امکان نداره :O
رایگان؟
تو ایــــــــــران؟
:O
م
feedback
Romania
چرا داره من الان بهش وصلم
www.windowsfa.ir
feedback
United States
احتمالا سرعتش یک کیلو بایت بر ثانیس که بین همه تقسیم میشه :D
ایمان
feedback
باز نزدیک انتخابات شد و خودشیرینیها شون شروع شد . این اولشه .