۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

تدوین نخستین بسته آموزش فناوری اطلاعات کودکان 4 تا 7 سال

ایتنا- بسته‌های آموزشی کودکان 4 تا 7ساله، شامل کتاب فناوری اطلاعات کودک، کتاب کار در منزل و 50 عدد فلش‌کارت است.
تدوین نخستین بسته آموزش فناوری اطلاعات کودکان 4 تا 7 سال


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین نخستین بسته آموزش فناوری اطلاعات کودکان چهار تا هفت سال و تشکیل کارگروهی به منظور ارائه آموزش‌های کارآفرینی به کودکان زیر ۷ سال خبر داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کوروش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بانک توسعه تعاون، گفت: یکی از پارامتر‌های مهم در بحث اشتغال و رفع بیکاری بخش تعاون است و با توجه به پتانسیل‌های بالای این بخش بسیاری از اهداف توسعه‌ اشتغال قابل تحقق خواهد بود.

وی ادامه داد: با ادغام سه وزارتخانه‌ کار، تعاون و رفاه اجتماعی پتانسیل‌های خوبی در وزارتخانه تجمیع شده و انتظار می‌رود تا در سال تولید ملی بتوانیم از سرمایه‌هایی همچون تعاون استفاده مطلوبی ببریم.

پرند در ادامه از تشکیل کارگروهی به منظور ارائه‌ آموزش‌های کارآفرینی به کودکان حوزه ۴ تا ۷ سال خبر داد و گفت: این کارگروه میان سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور، سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی وزارت کار، بانک توسعه تعاون، صندوق مهر امام رضا (ع) و مؤسسه کار و تامین اجتماعی تشکیل می‌شود.

به گفته وی این تصمیم در شورای معاونان وزارتخانه که هفته گذشته تشکیل جلسه داد گرفته شد و نسبت به اقدامات مورد نیاز در حوزه‌ آموزش کودکان بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هم اکنون اولین بسته آموزش فناوری اطلاعات کودکان حوزه‌ ۴ تا ۷ سال آماده شده که این بسته شامل کتاب فناوری اطلاعات کودک، کتاب کار در منزل و ۵۰ عدد فلش‌کارت است.

وی با اشاره به تشکیل ۵۱ تعاونی در سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور اظهار کرد: در صدد هستیم تا تمام حساب‌های کارکنان عضو این تعاونی‌ها را به بانک توسعه تعاون انتقال دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: به پیشنهاد دکتر شیخ‌الاسلامی کلیه حساب‌های سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و حوزه‌ ستادی در وزارت تعاون در اولین فاز به بانک توسعه تعاون به عنوان بانک دولتی سوق خواهد یافت.

پرند در بخش دیگری از سخنان خود به نظام آموزش مهارتی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور متولی آموزش‌های غیررسمی مهارتی در حوزه‌ صنعت، خدمات و کشاورزی است؛ آموزش‌های غیررسمی آموزش‌های کوتاه‌مدت منطبق با نیاز بازار است که منتهی به دریافت گواهینامه می‌شود و آموزش‌های رسمی آموزش‌های بلندمدتی است که منتج به گرفتن مدرک می‌شود و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متولیان این حوزه هستند.

به گفته پرند برای آنکه بین آموزش‌های رسمی و غیررسمی و نظام مهارت‌آموزی کشور ارتباط تنگاتنگی برقرار شود، نظام جامع مهارت طراحی شده است که شامل سه زیر نظام صلاحیت حرفه‌ای، نظام جامع مهارت و فناوری و نظام احراز شرایط اشتغال است.

وی همچنین با اشاره به تصویب ۲۱ رشته آموزشی در شورای برنامه‌ریزی درسی سازمان فنی حرفه‌ای کشور از ارسال رشته‌های مذکور به شورای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع و انجام مراحل کارشناسی آن خبر داد.
کد مطلب: 24577
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام