۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷

نگرانی کارشناسان از برنامه‌های تبلیغاتی جدید فیس‌بوک

ایتنا- برخی کارشناسان می‌گویند این برنامه‌های تبلیغاتی موجب به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران می‌شود اما شاید فیس‌بوک به دلیل مشکلات مالی، مجبور به نادیده گرفتن این اظهارنظرها و عملی کردن تصمیمش شود.
نگرانی کارشناسان از برنامه‌های تبلیغاتی جدید فیس‌بوک


منابع خبری از برنامه‌های جدید فیس‌بوک برای راه‌اندازی یک شبکه تبلیغاتی تازه برای کسب درآمد بیشتر خبر می‌دهند. 


به گزارش ایتنا  از فارس به نقل از بیزینس ویک، برخی ناظران امور نگرانند که راه‌اندازی این شبکه منجر به نقض حریم شخصی کاربران و زیرپاگذاشتن سیاست‌های مربوطه شود، زیرا فیس‌بوک در گذشته نشان داده که برای کسب درآمد بیشتر ابایی از اشتراک گذاری اطلاعات کاربران خود با اشخاص و گروه‌های ثالث ندارد.

شبکه تبلیغاتی جدید از لایک‌های کاربران در فیس‌بوک برای پی بردن به علائق و عادات کاربری آنها و نمایش تبلیغاتی در خارج از محیط فیس‌بوک برای کاربران استفاده خواهد کرد.

برخی کاربران فیس‌بوک و همین طور کارشناسان می‌گویند مدیران این شبکه اجتماعی باید برای اجرای چنین طرحی از کاربران اجازه بگیرند، اما زاکربرگ و همکارانش در فیس‌بوک قبلا نشان داده‌اند که اهمیت چندانی برای نظرات کاربران قائل نیستند و تازه ترین رأی‌گیری صورت گرفته در این زمینه در مورد تغییرات حریم شخصی فیس‌بوک بعد از مدت کوتاهی و بدون توجه به عقاید کاربران متوقف شد.

این کار در شرایطی انجام شد که ۸۰ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک از شرکت در رای گیری یاد شده استقبال کرده بودند. 

برخی ناظران امور می‌گویند فیس‌بوک که از سقوط دائم ارزش سهام خود علیرغم پیش‌بینی‌های اولیه نگران است قصد دارد با راه‌اندازی این شبکه تبلیغاتی شکست مالی خود در بازار سهام را جبران کند.
کد مطلب: 24558
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام