۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

سرقت اطلاعات فوق سری از سازمان اطلاعات سوئیس توسط تکنیسین ناراضی

ایتنا- مراقب کارمندان ناراضی خود باشید! ممکن است این نارضایتی کار دست شما بدهد و اطلاعاتتان به بیرون از شرکت درز کند!
سرقت اطلاعات فوق سری از سازمان اطلاعات سوئیس توسط تکنیسین ناراضی


سازمان اطلاعات سوئیس به سیا (CIA) و ام.آی.سیکس (MI6) هشدار داد اطلاعات فوق محرمانه این سازمان توسط تکنیسین ناراضی بخش آی.تی به سرقت رفته است. 


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، این مقامات می‌گویند کارمند ارشد ناراضی ده‌ها ترابایت اطلاعات مربوط به مبارزه با تروریست‌ها را که سازمان فدرال اطلاعات سوئیس (NDB/Nachrichtendienst des Bundes) گردآوری کرده، روی هارد پرتابل ریخته و با خود برده است. 

مظنون که نامش فاش نشده در اواخر تابستان امسال (سپتامبر) بازداشت شده و بعد از بازرسی و گرفتن هاردهای حاوی اطلاعات توسط پلیس فدرال سوئیس از زندان آزاد شده است. 

تحقیقات نشان می دهد وی اطلاعات را داخل هارد کپی کرده و از ساختمان آژانس فدرال امنیت و اطلاعات سوئیس بیرون برده است. 

ظاهرا سازمان‌هایی مانند سیا و ام.آی.سیکس انگلیس (MI۶) اطلاعات محرمانه خود برای مبارزه با آنچه آنها تروریست می نامند، به اشتراک می گذارند و اطلاعات به سرقت رفته می تواند شامل چنین اطلاعاتی باشد. 

همچنین قسمتی از این اطلاعات مربوط به کسانی است که در کشورهای خود از چنگ مالیات فرار کرده و سعی می کنند پول‌های خود را در بانک‌های سوئیس ذخیره کنند. 

گفتنی است سازمان NDB سوئیس ۸ سال است که زیر نظر وزارت دفاع سوئیس مشغول فعالیت است. 

مظنون بسیار هوشمند بوده و آنقدر معتمد بوده که دسترسی ادمین به دیتای سازمان اطلاعات را به وی داده بودند. جالب اینجاست که مظنون نسبت به ناامنی در سازمان اطلاعات به مقامات مافوق خود در اویل امسال شکایت کرده بود. 

منابع آگاه می‌گویند هنگام بازداشت هاردها را پیدا کرده و ابزار مورد نظر را قبل از فروش شان به کشورهای خارجی، از او باز پس گرفته‌اند اما مطمئن نیستند که وی کپی دیگری از آنها گرفته باشد. 

هشدار بزرگ‌ترین بانک سوئیس UBS نسبت به احتمال ساخته شدن اکانت‌های بانکی توسط مظنون یا مظنونین باعث شده تا آژانس اطلاعات سوئیس سیا و ام.آی سیکس را در جریان این اتفاق قرار دهد.
کد مطلب: 24519
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام