۹
۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷
با صدور پروانه اپراتور چهارم؛

فیبر نوری در یک قدمی خانه شماست

ایتنا- ارمغان فیبر نوری برای خانه‌های شما، ارتباط تلفنی راحت‌تر، ویدئو کنفرانس، ارسال تصویر، اینترنت پرسرعت خانگی و ... است.
فیبر نوری در یک قدمی خانه شماست


معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توضیح آخرین وضعیت اپراتور چهارم کشور گفت: پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه‌ها‌ی فیبر نوری در تاریخ ۱۵ مردادماه صادر شده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، لطف‌الله سبوحی - معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  اظهار کرد: این اپراتور فعالیت خود را از تاریخ ذکر شده آغاز کرده و تا یک سال برای فعالیت و پس از آن ادامه نصب و راه‌اندازی فرصت دارند. 

ماجرا و طرح اپراتور چهارم و کشیده شدن فیبر نوری به در منازل مشترکان، از زمستان ۸۹ و طی مصوبه‌ای از سوی دولت مطرح شد و اکنون پس از دو سال این اپراتور فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتظار می‌رود فیبر نوری کشیده شده تا در منازل، ساختمان‌ها، شرکت‌ها و... بسیاری از مشکلات ارتباطی را حل کند چراکه فیبر نوری خدماتی همچون ارتباط تلفنی ، ویدئو، ویدئو کنفرانس‌ها، ارسال تصویر، سیستم‌های زنده تصویری، اینترنت پرسرعت خانگی و ...را به خانواده‌ها بدهد.

در این باره نیز حسین شفیع - مدیرعامل شرکت ایرانیان نت (که به عنوان مجری اپراتور چهارم معرفی شده است) - معتقد است: اپراتور چهارم مامور شده تا بستر مناسب برای در اختیار گذاشتن پهنای باند با اهداف مختلفی همچون توسعه‌ کسب و کارها را فراهم آورده و دسترسی به پهنای باند بالا را برای خانواده‌ها و کسب و کار و ادارات ایجاد ‌کند.

وی درباره تامین محتوای این اپراتور هم گفته بود: عموماً محتوای این اپراتور از طریق مدیاهایی همچون VOD ،IPTV ویدئو کنفرانس، ISP اینترنت و مراکز دیتا منتقل می‌شود و بنابراین ما هم می‌توانیم محتوا تولید کنیم و هم محتوا پخش کنیم.

اما علی حکیم جوادی - معاون وزیر ارتباطات - در این باره به ایسنا گفت: با تکنولوژی‌های موجودی که استفاده می‌شود، ما محدودیت رساندن پهنای باند به منازل را داریم؛ برای کاهش این محدودیت بسیاری از کشور‌های دنیا از سیستم و تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند که این قابلیت در آن‌ها وجود دارد که کاربر با پهنای باند ۱۰ مگا به شبکه متصل شود.

حکیم‌جوادی افزود: موضوعاتی از قبیل تلویزیون‌های کابلی تا انواع و اقسام موضوعات مختلف می‌توانند در راستای این پروژه تعریف شوند، بنابراین اپراتور چهارم برای ایجاد این شبکه و ایجاد چنین سرویس‌هایی می‌آید، زیرا بسیاری از آن سرویس‌ها با توجه به شبکه حال حاضر یا قابل استفاده نیست و یا با محدودیت مواجه است.

وی بیان کرد: در دورکاری با یک سیستم ویدئو کنفرانس با تکنولوژی HD، می‌شود یک کنفرانس کاملا زنده و حتی بین استانی داشت و اپراتور چهارم می‌آید تا این شبکه را ایجاد کند.

وضعیت فیبر نوری تهرانی‌ها ...
در همین باره قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران نیز چندی پیش در توضیح توسعه شبکه کابل با فیبر نوری به ایسنا، بیان کرد که کابل‌های مسی در حال جمع‌آوری است و کافوهای معمولی جمع می‌شوند و فیبرنوری جایگزین آن می شود.

ابراهیم یافتیان گفته بود: توسعه این شبکه هزینه‌های کمتری برای مخابرات خواهد داشت و یا با فیبرنوری نیاز بیشتری از مردم رسیدگی می‌شود و در حال حاضر در شبکه‌های دسترسی ارتباط بین مراکز مسیرهای پشتیبان و ارتباط بین شهرستان‌های استان از فیبر نوری استفاده می‌شود و اکنون برخی شبکه‌های بین استانی با فیبرنوری است که نسبت به کابل‌های مسی هزینه کمتری را به دنبال دارد و در اختیار ارتباطات زیرساخت است.

معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران درباره‌ی وضعیت فیبر نوری کشیده شده در استان تهران گفت: هدف اصلی توسعه عموما بر فیبر نوری در نظر گرفته شده و به مرور زمان شبکه تلفنی از حالت سنتی کابل مسی به شبکه‌ی فیبر نوری تبدیل خواهد شد.

سمیع‌الله صادقی با اشاره به توسعه‌ی شبکه فیبر نوری برای ساختمان‌ها و مراکز مسکونی گفت: در حال حاضر فیبر نوری از نزدیکی منازل می‌گذرد اما هنوز به داخل آپارتمان‌ها راه نیافته است و باید در داخل ساختمان به ویژه ساختمان‌های در حال ساخت مد نظر قرار گیرد که در حال حاضر در چند منطقه شبکه‌ی جدید با هزینه‌ی فیبر نوری سامان داده شده و در محل‌هایی نیز شاهد توسعه شبکه هستیم .

صادقی از طرح بزرگ منطقه‌ی دو تهران در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: فیبر در مراکزی از منطقه ۲ که پیش شماره آن‌ها با عدد ۲ شروع می‌شود تا حدودی کشیده شده و تجیزات آنها در حال آماده شدن است.

وی از مزایای استفاده از فیبر نوری استفاده از کل امکانات را نام برد و گفت: مشترکین پس از این‌که فیبر نوری برای منازل آن‌ها کشیده شد می‌توانند از سرویس‌های مختلفی بهره ببرند و حتی برای اینترنت با سرعتی از ۱۲۸ تا ۱۰۰ مگ را درخواست کند.

معاون توسعه و مهندسی مخابرات استان تهران از پیش‌بینی سیم‌کشی فیبر نوری در سال‌های آینده به‌طور کامل سخن گفت و تاکید کرد: مشترکین هر امکاناتی را که بخواهند ازطریق فیبر نوری به دست می‌آورند.

صادقی در توضیح هزینه مشترکین فیبر نوری گفت: تعرفه استفاده از فیبرنوری به عنوان تلفن یا دیتا برای مشترکان همان تعرفه‌ی قبلی است که تنها بستر آن تغییر کرده است. اگر یک فیبر به داخل خانه راه پیدا کند، مشتری با هر سرعتی می‌تواند از آن استفاده کند و این سیم‌کشی تنها یکبار انجام می‌شود و دیگر نیاز به افزایش پهنای باند ندارد، چرا که پهنای باند فیبر‌ها محدود نیست و ترافیک بسیار بالا تر از مصرف خانگی را تامین می‌کند.

وی درباره‌ی مناطق دارای فیبر نوری گفت: در حال حاضر هیچ منطقه‌ای به صورت کامل پوشش فیبر نوری ندارد، اما طرح فیبر نوری تا در منازل در دست است و از روش‌های FTTH، FTTB, FTTC که روش جدیدی است، استفاده خواهد شد.
کد مطلب: 24426
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
در مورد تهران طوری حرف میزنید انگار تهران کل ایرانه
"فیبر نوری در یک قدمی شهروندان تهرانی" با معنی تر بود
feedback
شما اینترنت و جیمیل رو فیلتر نکن
فیبر نوری پیشکش کاکو
feedback
Russian Federation
گیریم که یه ورد بخونید جلو در هر خونه ای فیبر نوری سبز بشه! چه فایده؟ اینترنت که 90 درصدش فیلتره. سرعت بیشتر از 128 کیلو هم که رسما ممنوعه و همون 10 درصدش رو که فیلتر نیست با بدبختی میشه دید.
Sina
feedback
پهنای باند اینترنت کل کشور 47 گیگابیت بر ثانیه است. به اندازه ی 47 شهروند کره ی جنوبی خجالب بکیشد اینقدر فیبر فیبر نکنید.
feedback
یک جوری میگه فیبر نوری فیبر نوری
که انگار فکر کرده ما از پشت کوه اومدیم
یا نمی دونیم ایران کجاست یا نمی دونیم فیبر چیه!!!!!!!!
feedback
فیبر نوری اگر سرعتش بالاست پس چرا می خواهند بدهند؟
Mori
feedback
حتما میخوان 128 بدن روی فیبر :))
هکر
feedback
اینا فکر کردن با بچه طرفن میخواین سرعتشو بیارن پایین فعلا توش موندن ...
ایمان صادقی
feedback
اگه می خواین راجع به این فیبر نوری و پروژه فیبر نوری به منازل کشور بدونین پیشنهاد می کنم به مرجع رسمی ftth ایران سر بزنید.
www.ftth.ir تا به همه این حرف ها پایان داده بشه و بدونین که داریم و می خوایم به کجا میبریم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام