۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰
یک تولید‌کننده داخلی موبایل خبر داد:

تولید انواع اسمارت‌فون‌های داخلی/ واردات قاچاق کمرشکن است

ایتنا - زمانی میزان تولید ما به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار گوشی رسیده بود اما خوشبختانه از سال گذشته این تولید افزایش یافته و ما حدود ۵۰ مدل گوشی مختلف و هشت اسمارت‌فون به بازار وارد کرده‌ایم و سقف تولید‌ خود را به سه میلیون گوشی رسانده‌ایم.


مدیر فروش و فنی یک شرکت داخلی که از معدود تولید‌کنندگان تلفن همراه به‌شمار می‌رود، از تولید هشت نوع اسمارت‌فون در این شرکت خبر داد و گفت: تولیدات ما در حال حاضر به مرز سه میلیون گوشی رسیده است.

به گزارش ایتنا مهدی بهوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های این شرکت از سال ۸۶ اظهار کرد: زمانی میزان تولید ما به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار گوشی رسیده بود اما خوشبختانه از سال گذشته این تولید افزایش یافته و ما حدود ۵۰ مدل گوشی مختلف و هشت اسمارت‌فون به بازار وارد کرده‌ایم و سقف تولید‌ خود را به سه میلیون گوشی رسانده‌ایم.

اما مدیر فنی این برند در پاسخ به این سوال که در مواردی خریداران این گوشی از کیفیت آن اعلام نارضایتی کرده‌اند، توضیح داد: طی یک سال گذشته تحول عظیمی داشته‌ایم چرا که هم‌زمان با بالا‌بردن تولید لازم است رضایتمندی کاربران نیز بالا رود. به همین دلیل در حال حاضر ۴۰۰ مرکز خدمات پس از فروش داریم و می‌توانیم بگوییم که این تعداد از بالاترین رقم مراکز خدمات پس از فروش به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: البته ما قبول داریم که ممکن است با توجه به حجم تولیداتمان گاه نقصانی نیز در تولیداتمان داشته باشیم، اما برای برطرف کردن این مشکل سیستم اطلاع‌رسانی و انتقادات را گذاشته‌ایم و از طریق وب‌سایتمان ظرف ۴۸ ساعت مشکلات را برطرف کرده و حتی در مواردی اقدام به تغییر نیز می‌کنیم. هم‌چنین این نوید را می‌دهیم که در یک ماه آینده تحولی بزرگ در این زمینه خواهیم داشت.

بهوندی در ادامه در پاسخ به این‌که برخی برند‌ها کمترین میزان مشکل را دارند چرا گوشی‌های تولید داخل دارای چنین ویژگی‌ نیستند، گفت: بخشی از این موضوع به تجربه برمی‌گردد، اما بخش دیگر به این مسئله مربوط است که ما ۴۰ درصد از قطعات خود را وارد می‌کنیم و با توجه به وارداتی بودن این قطعات و این‌که ما موفق به وارد‌کردن دستگاه‌های تست حرفه‌ای نشده‌ایم و مجبوریم به شکل دستی محصولاتمان را چک کنیم و امکان وجود برخی اشکالات طبیعی است. البته با این وجود در حال تلاشیم تا دستگاه‌هایی را خودمان تولید کنیم و با انجام دادن تست‌ها به طور خودکار این مشکلات را حل کنیم.

وی در عین حال عنوان کرد: البته نکته‌ دیگری هم وجود دارد و آن این‌که ما پاسخ‌گو هستیم. اکنون بسیاری از کاربران تلفن همراه گوشی‌های چینی را با قیمت پایین و بدون گارانتی می‌خرند و بعد با هر مشکلی که مواجه شدند نمی‌توانند اعتراضی بکنند.

مدیر فروش شرکت جی.ال.ایکس در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا محصولات این شرکت قابلیت عرضه در سطح بین‌المللی را دارا هستند نیز توضیح داد: در حال حاضر به شکل مستقیم صادرات نداریم، اما نمایندگان ما در استان‌های مرزی عملا خریدارانی از کشور‌های عراق، افغانستان، ترکیه، امارات و بحرین دارند، چرا که با توجه به قیمت دلار خرید این گوشی‌ها برای آنها بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این‌ از کشور‌های آفریقایی درخواست‌هایی داشته‌ایم، اما در حال حاضر تولیدات ما برای ایران است و پس از افزایش سقف تولید ممکن است برنامه‌هایی هم در زمینه ی صادرات داشته باشیم. 

بهوندی درباره‌ کمترین و بالا‌ترین قیمت گوشی‌های جی.ال.ایکس هم توضیح داد: در حال حاضر گوشی‌های ما از قیمت ۵۹ هزار تومان تا ۵۸۹ هزار تومان در بازار وجود دارند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود هم به حمایت‌های مختلفی که لازم است از تولید‌کننده‌ داخلی به عمل آید، گفت: در حال حاضر ما تا حدی حمایت می‌شویم، اما یک گله اساسی داریم و آن مربوط به گوشی‌های قاچاق است که کمر تولید‌ داخلی را می‌شکند.

او در عین حال عنوان کرد: طرح‌هایی مانند شبنم و غیره اگر به‌طور جدی پیگیری شوند و به طور مقطعی نباشند، شاید با راهکاری اساسی مواجه باشیم، اما در حال حاضر لازم است که حتما دنبال راهکاری قطعی در این زمینه باشیم چرا که ورود گوشی‌های بی‌کیفیت و بدون گارانتی به داخل کشور ظلم به مردم و تولید‌کنندگان محسوب می‌شود.
کد مطلب: 24359
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام