۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۶

جاوا محبوب‌ترین هدف برای حملات هکری

ایتنا- جاوا آسیب‌پذیر است یا سهل‌الوصول برای خرابکاران اینترنتی، به‌هر روی، تا به حال قربانی‌های زیادی را در راه امنیتش فدا کرده است!
جاوا محبوب‌ترین هدف برای حملات هکری


پلتفورم جاوا متعلق به شرکت اوراکل محبوب‌ترین هدف برای حملات هکری آنلاین لقب گرفت. 


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وی.تری، بیش از نیمی از بدافزارهایی که در محیط مجازی برای آلوده کردن رایانه‌های کاربران منتشر می‌شوند پلتفورم جاوا را هدف قرار داده‌اند.

یافته های شرکت امنیتی کاسپراسکای نشان می‌دهد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ حدود ۵۶ درصد از همه حملات هکری با هدف سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های جاوا طراحی شده‌اند.

اگر چه اوراکل برای برطرف کردن برخی حفره های امنیتی جاوا وصله‌هایی عرضه کرده، اما بسیاری از کاربران این وصله‌ها را نصب نکرده و به همین علت به طور جدی در معرض خطر هستند.

کارشناسان امنیتی معتقدند محبوبیت پلتفورم جاوا در کنار عدم وجود برنامه‌ریزی جامع و مرتب برای به‌روز‌رسانی این برنامه باعث شده تا هکرها آن را یک هدف محبوب و ابزاری مناسب برای نفوذ به رایانه‌ها بدانند.

بر اساس آمار موجود نسخه‌های مختلف جاوا بر روی بیش از ۱.۱ میلیارد رایانه در سراسر جهان نصب شده که بسیاری از آنها به روز نشده و قدیمی هستند.

دومین هدف محبوب هکرهای آنلاین بعد از جاوا، نرم افزار Adobe Acrobat Reader است که برای مشاهده فایل های پی.دی.اف به کار می‌رود.
 
۲۵ درصد حملات در فضای مجازی با هدف سوءاستفاده از این نرم‌افزار طراحی می‌شود.

سیستم عامل ویندوز هم که چهار درصد از حملات را به خود اختصاص داده در رتبه سوم است و رتبه چهارم با ۲ درصد حملات متعلق به سیستم عامل آندروید گوگل است.

باید توجه داشت که حملات به سیستم عامل آندروید رو به افزایش است و تعداد بدافزارهای جدید آندروید که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند از ۵۴۴۱ مورد در آغاز سال ۲۰۱۲ به ۹۱۳۰ مورد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ رسیده است.
کد مطلب: 24256
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام