ایتنا- امروزه، کمتر کاربر اینترنتی را میتوان یافت که عضو شبکههای اجتماعی نباشد!
لزوم توجه به شبکههای اجتماعی در راهبردهای مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری
6 آبان 1391 ساعت 10:48
ایتنا- امروزه، کمتر کاربر اینترنتی را میتوان یافت که عضو شبکههای اجتماعی نباشد!
نتایج مطالعه شرکت اووم (Ovum) نشان میدهد مهمترین مانع پیش روی کسبوکارها برای اتخاذ راهبردهای مناسب در زمینه استفاده از شبکههای اجتماعی در راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری عمدتاً ناشی از سردرگمی مدیران اجرایی است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وبسایت campaignasia، شرکت اووم در مطالعهای با عنوان «اهمیت شبکههای اجتماعی در راهبردهای مربوط به راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری» به این نتیجه رسیده است که در بسیاری از کسبوکارها مدیر عامل و سایر مدیران ارشد نمیتوانند ارزش استفاده از شبکههای اجتماعی را در راهبردهای کلی خود درک کنند و به همین خاطر از این روند عقب میمانند.
این شرکت در گزارش نتایج مطالعه خود هشدار داده است که کسبوکارهایی که روی خوشی به شبکههای اجتماعی نشان نمیدهند، متحمل ضرر و زیانهای زیادی خواهند شد و بهویژه فرصت دستیابی به مشتریان جدید و اطلاعات راهبردی مورد نیاز خود را از دست خواهند دارد.
یکی از تحلیل گران شرکت اووم در این باره گفته است: شبکههای اجتماعی معمولاً بخش اندکی از درآمد شرکتها و سازمانها را به خود اختصاص میدهند اما در مقابل دادههای جدید و ارزشمندی را از بازار با خود به ارمغان میآورند.
نتایج این مطالعه نشان میدهد برخی کسبوکارها که در صنایعی مثل حملونقل، فناوری، خرده فروشی و هتل داری فعالیت میکنند، به استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان کانالی برای ارائه خدمات مشتری، گرایش بیشتری دارند.
اما در مقابل شرکتها و سازمانهای فعال در امور مالی، بانکداری و مراکز مراقبتهای بهداشتی، کمتر از این شبکهها استفاده میکنند.
این کسبوکارها به خاطر برخی مشکلات مربوط به ابعاد امنیتی، حریم خصوصی و نگرانیهای قانونی و حقوقی تمایل چندانی به استفاده از شبکههای اجتماعی نشان نمیدهند.
اووم در گزارش خود روندهای مختلفی که بر دنیای شبکههای اجتماعی حاکم است، را مورد بررسی قرار داده و گفته شرکتها و سازمانهایی که راهکارهایی در زمینه استفاده از شبکههای اجتماعی عرضه میکنند، باید پلتفرمهایی را طراحی کنند که شرکتها و سازمانهای کاربر بتوانند دادههای مورد نیاز خود را از وب سایتها و شبکههای اجتماعی نوظهور نیز گردآوری کنند.
کد مطلب: 24116
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/24116/لزوم-توجه-شبکه-های-اجتماعی-راهبردهای-مربوط-مدیریت-ارتباط-مشتری