۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵

تدوین مرجع دانش و پیوست فنی امنیت مدیریت شبکه

ایتنا - قلمروی مجموعه ملاحظات امنیتی، جنبه‌های مختلف فنی، فیزیکی، تشکیلاتی، حقوقی و تجاری مترتب بر مبحث مدیریت شبکه را شامل می‌شود.


پروژه "تدوین مرجع دانش و پیوست فنی امنیت مدیریت شبکه" با هدف تدوین اسناد ملاحظات امنیتی برای پروژه‌های مدیریت شبکه در پژوهشگاه ICT در دست اجراست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است: یکی از انتظارات اساسی از پروژه‌های مدیریت شبکه، اعمال آگاهانه ملاحظات امنیتی لازم به ویژه در مرحله تعریف آنهاست؛ لذا پروژه مذکور با تکیه بر این اهداف در پژوهشگاه ICT تدوین گردیده است.

بنابر این گزارش، ملاحظات امنیتی به‌صورت اسناد قابل الحاق به انواع اسناد مناقصات نظیر طراحی، خرید، پیاده‌سازی، بهره‌برداری، و توسعه مدیریت شبکه تدوین شده‌اند.

در این گزارش آمده است: اسناد الحاقی مذکور یا همان پیوست‌های امنیتی برای RFPهای مدیریت شبکه، با یک مرجع دانش جامع در خصوص مباحث امنیت مدیریت شبکه پشتیبانی می‌شوند. معیارها و روش‌های ارزیابی پیشنهادات دریافتی در خصوص RFPهای مدیریت شبکه نیز، از دیگر خروجی‌های پروژه است.

قلمروی مجموعه ملاحظات امنیتی، جنبه‌های مختلف فنی، فیزیکی، تشکیلاتی، حقوقی و تجاری مترتب بر مبحث مدیریت شبکه را شامل می‌شود. 
همچنین در راستای رسیدن به اهداف پروژه، علاوه بر انجام مطالعات کتابخانه‌ای و مروری، آزمون‌های تحلیل صوری و ارزیابی امنیتی نیز، بر روی برخی سامانه‌های نرم‌افزاری و پروتکل‌های ارتباطی مدیریت شبکه صورت گرفته است که آشکارسازی برخی نواقص امنیتی و پیشنهاد راهکار رفع آن‌ها را در پی داشته است.

لازم به ذکر است که خروجی‌های پروژه پس از نهایی شدن، می‌تواند به عنوان یک بسته کامل در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار گیرد. 
 
کد مطلب: 24069
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام