۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۸

رایانه گوگلی جدید مبتنی بر فضای پردازش ابری با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه می‌شود

ایتنا - این رایانه با این فرض ساخته شده است که همه کار‌ها را بتوان مبتنی بر فضای آنلاین انجام داد که در این پروژه شرکت گوگل وظیفه ساخت سیستم‌عامل آن را برعهده دارد.


شما به عنوان یک کاربر حاضر هستید برای خرید یک رایانه مبتنی بر فضای پردازش ابری چه هزینه‌ای پرداخت کنید؟
شرکت سامسونگ در حال ساخت رایانه‌ای با این مشخصات است که Chromebook نام دارد و قرار است با قیمت ۲۴۹ دلار وارد بازار شود.


به گزارش سایت computerworld ،این رایانه با این فرض ساخته شده است که همه کار‌ها را بتوان مبتنی بر فضای آنلاین انجام داد که در این پروژه شرکت گوگل وظیفه ساخت سیستم‌عامل آن را برعهده دارد.
 
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، رایانه جدید Samsung Chromebook مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS کار می‌کند.
این سیستم‌عامل به طور کامل مبتنی بر فضای پردازش ابری ساخته شده است و به جای آنکه برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها روی رایانه ذخیره شوند، تمامی ابزار‌ها از جمله سیستم پست الکترونیکی Gmail، Google Doc و Google Drive بر پایه فضای مجازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند و هیچ ابزاری روی رایانه نصب نمی‌شود. 

البته باید گفت که شما می‌توانید برخی فعالیت‌های کوچک را به صورت آفلاین روی کامپیو‌تر خود انجام دهید.
این گزینه مهم در نسخه‌های اولیه سیستم‌عامل Chrome OS در نظر گرفته نشده بود، اما در کل باید توجه داشت وب پلتفورم اصلی برای این سیستم‌عامل گوگلی محسوب می‌شود. 

رایانه مبتنی بر اینترنت Samsung Chromebook با وجود تمام وجه تمایزات خود نسبت به محصولات موجود در بازار از هم‌اکنون پیش‌فروش می‌شود و فروشگاه‌های اینترنتی Amazon، Best Bye و Play Store گوگل از هفته آینده فروش آن را آغاز می‌کنند. 

رایانه جدید Chromebook با قیمت ۲۴۹ دلار در کل نسبت به مدل پیشرفته‌تر خود با نام Samsung Chromebook ۵۵۰ که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است.
این محصول همچنین نسبت به نخستین نسل خود یعنی مدل Series ۵ که اواسط سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد نیز ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است.
 
لازم به ذکر است که نام این دستگاه هفته جاری از سایت رسمی Chromebook حذف شد تا این مدل جدید با قیمت ارزان‌تر جایگزین آن شود. 
 
کد مطلب: 24067
نام شما
آدرس ايميل شما