۸
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۲
در مورد "طرح ملی سیستم عامل لینوکس"

جوابیه دوم دانشگاه صنعتی شریف به شرکت قاصدک

ایتنا - دانشگاه شریف: کلیه قرادادهای دانشگاه در ارتباط با طرح ملی سیستم عامل لینوکس(و نه لینوکس ملی!) بر اساس شرح خدمات آنها از طرف کارفرما تایید گردیده با موفقیت به اتمام رسیده‌اند و شرکت مذکور صلاحیت رسمی جهت تایید یا رد خروجی‌های این طرح‌ها را ندارد.


در پی انتشار پاسخ شرکت قاصدک به نامه دانشگاه صنعتی شریف و درج آن در ایتنا، اکنون روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف مجددا جوابیه‌ای به ایتنا ارسال نموده است.

در مقدمه این نامه با ذکر این نکته که: "متاسفانه شاهد درج برخی مطالب عاري از واقعيت، متناقض و افتراآمیز در ارتباط با روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف و یکی از اساتید برجسته آن بوده‌ایم" خواسته شده که "جهت اطلاع‌رساني شفاف و تصحيح مطالب ناصحیح موجود در خبر فوق‌الذکر"  جوابيه جدید این دانشگاه در ایتنا منتشر گردد.

متن کامل جوابیه دانشگاه صنعتی شریف به شرح زیر است:


جوابیه "پاسخ شرکت قاصدک به نامه دانشگاه صنعتی شریف"

۱. روابط عمومی دانشگاه یکی از ارکان رسمی دانشگاه می‌باشد که نقطه نظرات خود را به صورت کتبی و رسمی اعلام می‌دارد.
لذا هرگونه اظهار نظر شفاهی افراد به عنوان نظرات روابط عمومی دانشگاه فاقد اعتبار و ارزش قانونی می‌باشد و جوابیه روابط عمومی دانشگاه در سایت ایتنا مورخ ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۱ نظر رسمی و مورد تایید روابط عمومی این دانشگاه می‌باشد.

۲. بدیهی است که روابط عمومی دانشگاه در ارتباط با تهیه جوابیه مطالب مربوط به پروژه‌های خود از نظرات اساتید مجری این پروژه‌ها استفاده می‌نماید.
لذا "طرح ملي سيستم عامل لينوكس فارسي" که مدیر عامل محترم شرکت قاصدک باز هم به غلط در مواردی از آن به عنوان "سیستم عامل ملی" نام برده‌اند از این امر مستثنی نیست، و شرکت مذکور و مدیر عامل محترم آن صلاحیت تعیین تکلیف برای روابط عمومی یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور را ندارد و توصیه می‌گردد ایشان از فرافکنی پرهیز نمایند.

۳. مجددا تکرار می‌گردد که بر اساس مستندات رسمی هدف اصلي طرح ملي سيستم عامل لينوكس فارسي دانشگاه صنعتی شریف "بومي سازي، و رفع مشكلات پايه‌اي زبان فارسي در سيستم عامل لينوكس" بوده است و نه تولید سیستم عامل ملی و لینک‌های اشاره شده در جوابیه شرکت مذکور نیز موید این امر است و بهتر است ایشان لینک‌های ارسالی خود را با دقت بیشتری مطالعه نمایند.
کلیه قرادادهای دانشگاه در ارتباط با طرح ملی سیستم عامل لینوکس(و نه لینوکس ملی!) بر اساس شرح خدمات آنها از طرف کارفرما تایید گردیده با موفقیت به اتمام رسیده‌اند و شرکت مذکور صلاحیت رسمی جهت تایید یا رد خروجی‌های این طرح‌ها را ندارد.

در انتها ضمن اظهار تاسف از ارائه مطالبی متناقض و غیر علمی که از مصادیق بارز افترا و دور از اخلاق حرفه‌ای است، در صورت ادامه نشر مطالب ناصحیح، قلب حقایق و فرافکنی، این امر از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.
 
کد مطلب: 23981
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
طفلی ایتنا
مرتضی عبدی
feedback
United States
چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است ! ای کاش دانشگاه شریف بیش از این با پاسخ های اینچنین موضوع را واضح و روشن نکرده و مدیر شرکت قاصدک را تهدید نکنند. همه می دانیم بر سر این پروژه چه گذشت. صحبت 1 سال و 2 سال نیست. سوء استفاده از موقعتهای علمی در دانشگاه ها به یک اپیدمی تبدیل شده. از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک شهروند ایرانی، درخواست می کنم از همان مجاری قانونی بیان شده در این جوابیه، بر این هدر رفت سرمایه ها و شاخ و شانه کشیدن ها بر روی شرکت های کوچک، اما پر کار خصوصی توسط تعداد ی افراد سود جو که متاسفانه نام دانشگاه ها را خدشه دار کرده اند نظارت کند. البته احترام اساتید عزیزی که دستبوسشان هستم برای آنچه به من و ما آموختند همیشه واجب بوده و هست و ناراحتی من از باندبازی های درون دانشگاه هاست. نام پروژه مهم نیست که لینوکس ملی بوده یا پروژه ملی بوده یا .... .این ها همه بازی کودکانه با کلمات است. آنچه مهم است، عملکرد تیمی می باشد که بودجه را دریافت نموده.
مهندس کامپیوتر
feedback
سلام
من خودم از تلویزیون که آقای دکتر ربیعی صبحت میکرد شنیدم که گفت ما نباید صرافا بیایم پوسته لینوکس تغییر بدیم بلکه باید توابع کتابخانه ای لینوکس را هم تغییر دهیم و همچنین گفتن سستم عامل ملی حالا مننمیدونن منظورشون از سستم عامل ملی یعنی چه.
و همچنین فرموده های آقای مهندس کاظم قنیری را هم کاملا قبول دارم.
یک شریفی
feedback
United States
اصلا از دانشگاه صنعتی شریف انتظار چنین برخوردی رو نداشتم. در برابر آنهمه دلیل روشن، فقط شاخ و شونه کشید و تهدید کرد.
feedback
جناب اقای مرتضی عبدی متاسفانه عروس رفته است گل بچیند.
مدتها است یکی این موجودی که دست به دامن آن شده‌ای را خودش باید جمع کند!
آرش
feedback
من نمی دونم این همه دعوا برای چیه؟
عوض اینکه همه دست بدست هم بدهیم و شر انحصار ویندوز را از کشور بکنیم افتادیم به جون هم.
چند تا مورد در خصوص این پروژه بگم امیدوارم دوستان بدون اغماض توجه کنن.
1- تو این کشور کلی پروژه با هزینه های میلیاردی بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسیده ولی چون اطلاع رسانی نداشته هیچ اعتراضی هم نشده ولی لینوکس فارسی بدلیل شفافیت و اطلاع رسانی در معرض دعوا هست. شما نگاه کنید ببینید در چند سال گذشته چند بار از لینوکس فارسی انتقاد شده و چند بار هم جوابیه جهت شفاف سازی داده. پس نشون میده که دست اندرکاران این طرح حداقل پاسخگو هستند.
2- من یادمه تا زمانی که وب سایت لینوکس فارسی بود،تمامی اطلاعات قراردادها (اطلاعات بیش از 34 قرارداد) اعم از شرح خدمات، نتایج و خروجیها، مبلغ قرارداد و مجری و ناظر بر روی سایت وجود داشت. بد نیست از خودتان بپرسید کدام پروژه IT در کشور چنین شفاف عمل کرده است؟
3- در کل پروژه لینوکس فارسی در حدود 20 شرکت خصوصی از افراد فعال در حوزه لینوکس ایجاد شد (که در جای خود نوعی اشتغال زایی در حوزه IT بود) . این شرکتها با سازمانهای کارفرما (مانند شورای عالی انفورماتیک) مستقیما قرارداد می بستند و دانشگاه شریف فقط قرارداد مدیریت، راهبری و فرهنگ سازی داشت که در 4 سال کمتر از 300 میلیون شد. بقیه بودجه لینوکس فارسی به شرکتهای خصوصی برای اجرای پروژه ها و ثبت بین المللی کدها داده می شد.
4-متاسفانه شایعه پراکنی و ادعای کذب در جامعه ما خیلی زودتر از حقیقت نشر پیدا می کند. من یادمه سال دوم لینوکس فارسی در حالی که کل طرح هنوز 200 میلیون هزینه نشده بود صحبت از مبالغ چند میلیاردی بود که نمی دونم از کجا اومدند.
5- "دیکته نا نوشته غلط ندارد". آنچه مسلم است طرح لینوکس فارسی هم دارای اشکالاتی در اجرا بوده است ولی همین که یک کاری انجام شده خیلی بهتر از این است که هیچ کاری نمی شد. امروزه که به لطف خدا دانش جامعه IT نسبت به مزایای لینوکس خیلی بیشتر شده (که اصلا قابل مقایسه با سالهای 83 نیست)، باید همه دست به دست هم بدهیم تا موجب پیشرفت صنعت نرم افزاری کشور شویم. انشاا...
سعید
feedback
دعوا که مشخصه سر جیه آقا آرش. قاصدک و بقیه مدعی نیستند که در این پروژه شفاف عمل نشده و یا سوء استفاده مالی صورت گرفته. ادعایی هم در مورد اینکه پولها همه به مرکز IT شریف یا شخص آقای ربیعی رسیده وجود نداره. فقط همانطوریکه آقای قنبری در مصاحبه گفته: مسئله اینست. سیستم عامل بومی، یا سیستم عامل فارسی و یا سیستم عامل ملی. یعنی تکلیف این رو تا روشن نکنید پول حروم میشه. همانطوریکه در طرح آقای ربیعی هم کلی پول بابت پروژه هایی که شاید 10-15% اش به نتیجه درست رسید، حروم شد. این رو که همه بهش اعتراف دارن. حالا چرا دانشگاه و آقای ربیعی هی سعی میکنن که توجیه کنن، الله اعلم!
20 شرکت خصوصی که هیچ. 20000 شرکت خصوصی هم اگر با این طرح سرکار میرفتن، بازم دلیل نمیشه که توجیه کنیم. خروجی نداشته این طرح عزیزم. تعارف نداریم که...
احمد
feedback
خود آقای ربیعی از تلویزیون شنیدم گفت سیستم عامل ملی نه فارسی .....!!! روابط عمومی دانشگاه شریف اول مطمئن بشید بعد حرف بزنید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام