۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۸

فناوری‌های تازه کسپرسکی برای محافظت از کسب و کارها

ایتنا - لابراتوار کسپرسکی سه تکنولوژی جدید، برای راهکارهای امنیت کسب و کار اختراع کرده است.
فناوری‌های تازه کسپرسکی برای محافظت از کسب و کارها


لابراتوار کسپرسکی سه تکنولوژی جدید، برای راهکارهای امنیت کسب و کار اختراع کرده است.
این فناوری‌ها شامل یک ضدویروس برای پروکسی سرور می‌باشد که داده‌ها را در زمان دریافت پویش می‌کند، روشی برای کاهش تهدیدات امنیتی فناوری اطلاعات در شبکه‌های رایانه‌ای و سیستمی برای کنترل سطح دسترسی به منابع شبکه است.

به گزارش ایتنا، اختراع شماره ۲۲۴۹۳۴۸ ثبت شده در روسیه، سیستم و روشی برای ویروس‌یابی سمت سرور را توضیح می‌دهد که برای اسکن داده‌های دریافت شده به کار می‌رود.
کارشناسان آزمایشگاه کسپرسکی تکنولوژی جدیدی را به وجود آورده‌اند که پارامترهای اصلی فایل‌های درحال دریافت را تحلیل کرده و درستی منبع داده‌های جدید را ارزیابی می‌کند.
اگر داده مورد نظر از یک منبع مشکوک آمده و یا ویژگی‌های آن نشان دهنده وجود کدهای مخرب باشد، داده مورد نظر به طور کامل بر روی سرور پروکسی دانلود شده و در آنجا برای وجود بدافزار اسکن خواهد شد.
اطلاعات این فرایند در زمان پویش به کاربر نمایش داده می‌شود.

اگر در زمان بررسی داده، کوچک‌ترین مدرکی از وجود اجزای بدافزار درد داده‌های دانلود شده وجود داشته باشد، مراحل پویش بر روی رایانه کاربر اجرا می‌گردد.
در مقایسه با باقی راهکارهای موجود برای پویش ضدویروس از راه دور یا بر روی سرور، فناوری اختراع شده توسط لابراتوار کسپرسکی دارای این مزیت است که به صورت خودکار الگوریتم اسکن را برای فایل‌های دریافت شده انتخاب می‌کند و بدین صورت سیستم امنیتی را کاراتر کرده و منابع بیشتری را محفوظ می‌دارد.

اختراع شماره ۸۱۸۱۲۵۳ که توسط آزمایشگاه کسپرسکی در ایالات متحده آمریکا ثبت گردیده است سیستم و روشی را توضیح می‌دهد که خطرات و تهدیدات فناوری اطلاعات در شبکه‌های رایانه‌ای را کاهش می‌دهد.
این فناوری ابزاری را ایجاد می‌کند تا پتانسیل تهدیدات از جانب یک کاربر را بر اساس چندین پارامتر ارزیابی کند.

این پارامترها شامل فعالیت کارمند مورد نظر بر روی ایستگاه کاری خود، ارتباطات بین کارمند با دیگر کارمندان و همچنین دیگر اطلاعات می‌باشد.
از نتایج این ارزیابی می‌توان برای تعیین سیاست‌های امنیتی انعطاف پذیر که شامل تنظیمات اجزای مختلف آنتی ویروس، سطوح دسترسی و غیره است استفاده کرد.

اختراع سوم به شماره ۸۲۰۹۷۴۰ نیز در ایالات متحده آمریکا ثیت شده است که سیستم و روشی را برای کنترل دسترسی به منابع و یا بخش خاصی از شبکه تعریف می‌کند، این دسترسی با استفاده از یک کارگزار (Agent) مدیریتی نصب شده بر روی رایانه خاصی که به همین منظور طراحی گردیده است انجام می‌گیرد.
در مراحل ابتدایی این عملیات، این تکنولوژی ساختار (توپولوژی) شبکه را تشخیص داده و میزان کارایی هر رایانه را درجه‌بندی می‌کند. کارگزار مدیریتی بر روی دستگاهی با بالاترین درجه کارایی نصب می‌شود و توسط کنسول مدیریتی برای کنترل دسترسی به منابع شبکه به کار گرفته می‌شود.
بنابراین، این فناوری کمک می‌کند تا این اطمینان حاصل شود که سیاست‌های امنیتی پیاده شده در ساختار شبکه با بیشترین کارایی و در حالت موثر اجرا می‌شوند.

نیکلای گریبانیکف مدیر فنی ارشد آزمایشگاه کسپرسکی در این باره می‌گوید: پیشگیری از حملات سایبری هدف اصلی متخصصان فناوری اطلاعات اکثر شرکت‌ها می‌باشد. ما به صورت مستمر در حال توسعه و تولید فناوری‌های امنیتی جدید می‌باشیم تا کسب و کارها و فعالیت‌های تجاری را با موثرترین راهکارهای امنیتی ایمن کنیم. مهم‌تر از همه، ما محافظت‌های ضدبدافزاری را تهیه و توسعه می‌دهیم تا نیازهای مشتریان تجاری ما را برای گسترش پذیری، آسانی در نصب و مطابقت با زیرساخت‌های فناوری اطلاعات فراهم نماییم. برخی از فناوری‌ها برای مقابله با فعالیت‌های مخرب کاربران طراحی شده‌اند، این فعالیت‌های مخرب ممکن است به صورت اتفاقی یا از پیش برنامه ریزی شده باشد. یکی از جدیدترین روش‌های اختراع شده برای این طراحی شده است تا به صورت خودکار قوانین و محدودیت‌ها را برای کارمندان بر اساس رفتار آنها تغییر دهد.
 
کد مطلب: 23923
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام