۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۲

گوگل، کمر مایکروسافت را در آلمان شکست

ایتنا- گوگل، این‌بار به وسیله شرکت خریداری شده موتورولا، توانست مایکروسافت را شکست دهد.
گوگل، کمر مایکروسافت را در آلمان شکست


دادگاه منطقه‌ای مانهایم آلمان حکم داد موتورولا قوانین ثبت اختراع مایکروسافت را نقض نکرده است.


مایکروسافت اختراعی را ثبت کرده مبنی بر اینکه می‌توان یک اپلیکیشن را روی تلفن‌های مختلف نصب کرده و اجرا نمود و این شرکت مدعی شده بود موتورولا با کپی‌برداری از این ثبت اختراع، آن‌را غیر قانونی در تلفن‌های خود به‌کار گرفته است. 

توسط این اختراع توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌نویس‌ها نیاز ندارند برای هر تلفن، یک کد جداگانه بنویسند.

این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای سازندگان و توسعه دهندگان نرم‌افزاری می‌شود. 

دیوید هوارد مشاور عمومی مایکروسافت ضمن یاداوری پیروزی‌های قبلی مایکروسافت علیه موتورولا اذعان کرد رای جدید باعث نخواهد شد تا آرای قبلی دادگاه علیه موتورولا نقض شود و آرای قبلی در زمینه‌های مشابه، همچنان ادامه دارد.

گفتنی است مایکروسافت سه کیس حقوقی دیگر علیه موتورولا را در دادگاه مطرح کرده بود و بر همین اساس موتورولا از فروش برخی از تلفن‌های خود در آلمان منع شده بود.

گوگل، سال گذشته موتورولا موبیلیتی را به قیمت ۱۲.۵ میلیارد دلار خرید تا از ثبت اختراعات انجام شده موتورولا برای توسعه بخش نرم‌افزاری و سیستم عامل اندروید خود استفاده ببرد اما به‌دلیل برخی دادگاهی‌ها علیه موتورولا و برخی ملاحظات مدیریتی در کشورهای مختلف متحمل زیانی معادل ۳۴۰ میلیون دلار شده و این موضوع مصادف با این تصمیم شده است که موتورولا اعلام کرده برای کاهش هزینه‌ها برخی از بخش‌های نرم‌افزاری خود و نیز تولید لوازم جانبی برای موبایل را تعطیل می‌کند.

به همین دلایل گوگل اعلام کرده برنامه کم حجم کردن موتورولا موبیلیتی را در فصل سوم و چهارم سال میلادی جاری شدت می‌بخشد. 

پیشتر اخراج ۳۰ تا ۴۰ هزار کارمند موتورولا موبیلیتی تایید شده بود که با اظهارات جدید، این واقعه شدت خواهد گرفت.

همچنین هزینه‌های نوسازی زیرساخت‌های موتورولا برای گوگل در فصل سوم سال میلادی جاری ۴۰ میلیون دلار و برای فصل چهارم ۹۰ میلیون دلار، هزینه در بر خواهد داشت.

موتورولا با عرضه دو اسمارت‌فون جدید به نام‌های Droid Razr HD و Droid Razr Maxx HD و جدیدترین سیستم عامل اندروید روی آنها سعی کرده از بازار تلفن‌های هوشمند عقب نماند. 

تلفن‌های مذکور به طرز باورنکردنی حتی هنگام اجرا کردن فایل ویدئویی، ۱۱ ساعت باطری دارند و این موضوع باعث شگفتی کاربران شده است.

وجود جدیدترین سیستم عامل اندروید نیز باعث شده تا گوگل امیدوار باشد که فروش این دو تلفن نزدیک کریسمس اوج گرفته و باعث شود تا بیشتر از این ضرر و زیان نبیند.
کد مطلب: 23899
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام