۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶

یک‌پنجم کاربران از پلتفورم‌های متن‌باز پردازش ابری استفاده می‌کنند

ایتنا- تعدادی از کاربران می‌گوبند ممکن است در آینده از فناوری پردازش ابری استفاده کنند و این نشان‌دهنده عدم اقبال عمومی این فناوری است.
یک‌پنجم کاربران از پلتفورم‌های متن‌باز پردازش ابری استفاده می‌کنند


بازار ابزارهای متن‌باز مبتنی بر فضای پردازش ابری طی سال گذشته به میزان قابل ملاحظه رونق گرفت و مرکز Citrix CloudStack طرح پردازش ابری متن‌باز OpenStack را راه‌اندازی کرد و ابزار Eucalyptus نیز کم‌کم توانست جایگاه خود را در بازار پیدا کند.


اما گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز مدیریت پردازش ابری Zenoss نشان داد که تاکنون حرکت‌های بسیار کند و ناچیزی برای سازگاری با این پلتفورم‌های متن‌باز ابری صورت گرفته است.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سایت networkworld، در بررسی بیش از ۶۰۰ عضو انجمن متن‌باز Zenoss مشخص شد کمتر از یک‌پنجم یا به عبارت دقیق‌تر فقط ۱۸ درصد شرکت‌ها و سازمان‌ها تاکنون از پلتفورم‌های متن‌باز مبتنی بر فضای پردازش ابری بهره برده‌اند.
 
ادغام این قبیل پروژه‌ها با یکدیگر، عدم پشتیبانی مناسب و نبود سیستم‌های امنیتی کافی مهم‌ترین دلایلی بوده که شرکت‌ها تمایلی به استفاده از این قبیل ابزار‌ها نداشته‌اند. 

از بین کاربرانی که این قبیل پلتفورم‌ها را در اختیار گرفته‌اند، ‌ OpenStack محبوب‌ترین و همه‌گیر‌ترین پلتفورم بوده است گفته شده که ۵۰ درصد این کاربران پلتفورم یاد شده را به کار گرفته‌اند.

این طرح که توسط شرکت‌های Rackspace، HP، IBM، دل، سیسکو و برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ دنبال می‌شود، به تازگی با انتقادهای مرکز گارتنر مواجه شده است.

طی این طرح چندی پیش ششمین نسخه از کدهای OpenStack منتشر شد.

برنامه CloudStack توسط مرکز Citrix پشتیبانی می‌شود و بنیاد Apache Software Foundation پشتیبانی از آن را برعهده دارد. 

این طرح دومین پلتفورم متن‌باز محبوب مبتنی بر فضای پردازش ابری است و ۱۹ درصد این بازار را توانسته است از آن خود کند.

پس از آن پلتفورم Eucalyptus با ۱۰ درصد قرار دارد. 

با توجه به پایین بودن میزان استقبال کاربران از این قبیل برنامه‌ها، ۴۳ درصد افراد توضیح دادند که به استفاده از این نوع پلتفورم‌ها در آینده فکر کرده‌اند.
کد مطلب: 23887
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام