۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۰

یک حفرهٔ امنیتی جدید در اینترنت اکسپلورر

ایتنا- کاربران می‌گویند استفاده از فایرفاکس به مراتب راحت‌تر از نصب پچیده آنتی ویروس پیشنهادی مایکروسافت برای مقابله با این حفره امنیتی است!
یک حفرهٔ امنیتی جدید در اینترنت اکسپلورر


مایکروسافت اعلام کرد که یک حفرهٔ امنیتی جدید در مرورگر اینترنت اکسپلورر کشف کرده و از کاربران رایانه‌های شخصی خواسته است که برای کاهش احتمال سرقت اطلاعات از آنتی ویروس پیشنهادی این شرکت استقاده کنند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از رویترز سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده است این حفره امنیتی میلیون‌ها کاربر اینترنتی در سطح جهان را درگیر کرده است و این امکان را برای سارقین اطلاعات فراهم آورده که به محض ورود کاربر به یک سایت مشکوک، کنترل رایانهٔ او را در دست بگیرد. 

مسئولین امنیت اطلاعات آمریکا چند آنتی‌ویروس را به کاربران پیشنهاد دادند که تا زمان به‌روزرسانی اینترنت اکسپلورر به آنها در حفظ اطلاعاتشان یاری رساند و حتی گفته شده کاربران بهتر است تا زمان برطرف شدن این مشکل از یک مرورگر دیگر استفاده کنند.

مایکروسافت هنوز زمان دقیق به‌روز رسانی این مرورگر را اعلام نکرده است ولی به احتمال زیاد رفع این مشکل حداقل یک هفته زمان خواهد برد.

به گفتهٔ متخصصان، آنتی‌ویروس پیشنهادی رایگان مایکروسافت به قدری نصب پیچیده و دشواری دارد که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به جای آن از مرورگرهای دیگری مانند کروم و فایرفاکس استفاده کنند.

حتی برخی از متخصصان امنیت در مورد مفید بودن این نرم‌افزار پیشنهادی دچار شک و تردید شده‌اند و برخی دیگر می‌گویند که این آنتی‌ویروس با نرم‌افزارهای مورد استفادهٔ سازمان‌ها سازگاری ندارد.

مایکروسافت تا کنون در مورد این نظرات واکنش خاصی نشان نداده است.
 
کد مطلب: 23640
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام